سرمایه گذاران با محور گردشگری رهنان آشنا شدند

مدیر منطقه یازده شهرداری اصفهان گفت: سرمایه گذارانی که به غرفه ۲۰۲۰ مراجعه کردند اطلاعات خوبی در زمینه محور گردشگری کسب و اعلام آمادگی کردند بعد از اتمام  نمایشگاه با حضور در جلسات کارشناسی، آشنایی بیشتری با محور گردشگری پیدا کنند.

حمید اشرفی در سومین روز برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان در یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری شرکت کرده است که هدف آن معرفی توانمندی های شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری و  معرفی طرح ها و برنامه ها بخصوص رونمایی از سند ۲۰۲۰ است.

وی افزود: این سند در راستای رسیدن شهر اصفهان به پایتخت گردشگری کشور انجام می شود. مدیر منطقه یازده شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: رهنان پتانسیل های خوبی در حوزه گردشگری دارد، حمام تاریخی رهنان سومین حمام بزرگ کشور است، مسجد جامع رهنان  قدمت هزار ساله دارد.

اشرفی ادامه داد:‌ به دلیل پتانسیل ها و مکان های تاریخی محله، طرحی برای احیای محور گردشگری در شهرداری منطقه ۱۱ مطرح شده است. وی خاطر نشان کرد: احیای محور گردشگری رهنان موجب شده تا از پتانسیل های موجود محله رهنان استفاده و ظرفیت هایی نیز در این زمینه ایجاد شود.

مدیر منطقه یازده شهرداری اصفهان تصریح کرد: این طرح تمرکز گرایی گردشگری در شهر اصفهان را کاهش داده و گردشگران را به سمت غرب اصفهان و رهنان هدایت می کند. اشرفی با اشاره به پتانسیل های محور گردشگری رهنان، افزود: طبیب خانه، غریب خانه، احیای حمام تاریخی رهنان برای انجام اعمال یداوی، سودایی و ماساژ  برای ایجاد در مسیر این محور گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شهرت جهانی بستنی رهنان، گفت: با توجه به اینکه بستنی رهنان شهرت جهانی دارد ایجاد باغ بستنی و باغ لبنیات در دستور کار  است، ایجاد باغ گیاهان دارویی، رستوران، هتل و سفره خانه سنتی نیز در مسیر این محور گردشگری در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه یازده شهرداری اصفهان افزود: نان رهنان قدمتی طولانی دارد و وجه تسمیه رَهنان به معنی نانی که رِی و کیفیت خوبی داشته است نیز از همین واژه گرفته شده است و در این راستا ایجاد نانوایی سنتی در این محور در نظر گرفته شده است.

اشرفی تاکید کرد: معرفی رهنان و ظرفیت های آن با پخش بروشور و کلیپ از اهداف حضور شهرداری منطقه یازده در نمایشگاه است تا از سرمایه گذاران دعوت شود با حضور در  منطقه در راستای احیای محور گردشگری همکاری داشته باشند.

وی افزود:‌با توجه به پتانسیل های  محور گردشگری غرب اصفهان در  نظر داریم این محور گردشگری را با سرعت هرچه بیشتر راه اندازی کنیم. 

مدیر منطقه یازده شهرداری اصفهان در پایان افزود: چند سرمایه گذار به غرفه ۲۰۲۰ مراجعه کرده و با پتانسیل های رهنان و محور گردشگری آن آشنا شدند.

کد خبر 379913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.