۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
معرفی ساده اصفهان به زبان لاتین

مراسم از کتاب "راهنمای پیشگام گردشگری اصفهان به زبان لاتین" در غرفه اصفهان ۲۰۲۰ در حاشیه نمایشگاه گزدشگری و صنایع دستی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود تاجمیرریاحی مترجم کتاب "راهنمای پیشگام گردشگری اصفهان به زبان لاتین" در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: ترجمه کتاب حاضر نیاز مبرمی بود که از سوی شهرداری اصفهان صورت گرفت.

وی ترجمه این کتاب را اقدامی برای معرفی باغ‌شهر اصفهان دانست و افزود: تاکید بر آداب و رسوم، سبک معماری و تاریخ اصفهان همراه با نقشه‌های شهری، عکس و بخش لغت‌نامه از ویژگی‌های این اثر بوده و می‌تواند گامی در جهت معرفی هرچه بهتر اصفهان به گردشگران خارجی باشد.

همچنین رضا روحانی، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در راه توسعه شهر اصفهان بر محور گردشگری تاکید بسیاری شده اما همچنان زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهر برای میزبانی از گردشگران به حد مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های بسیار زیادتری ایحاد شود تا بتوان گفت نگاه به گردشگری در اصفهان جدی دنبال می‌شود، افزود: یکی از خلاهایی که درخصوص گردشگران خارجی همواره احساس می‌شد، فقدان کتابی بود که بتواند اصفهان را به طور ساده و کاربردی برای اصفهان‌گردان معرفی کند.

روحانی ادامه داد: چند سال پیش مرکز اصفهان شناسی به‌صورت فارسی کتاب راهنمای اصفهان گردی را چاپ کرده بود و اکنون شاهد رونمایی از همین کتاب اما به زبان انگلیسی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ترجمه کتاب اگرچه کار چندان سختی نبود اما انتشار آن گام بزرگ و ارزشمندی برای رونق گردشگری اصفهان محسوب می‌شود.

کد خبر 379908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.