موسسات حقوقی نیازمند مرجعی برای پالایش اولیه هستند

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در مورد این موسسات باید مرجع یا ضابطه‌ای برای پالایش اولیه آنها وجود داشته باشد و این موضوع قطعا نیازمند پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی عصر امروز در نشست مقامات قضایی استان و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان در خصوص مسائل و موضوعات مطرح در نهاد وکالت، اظهار کرد: این طور نیست که همکاران قضایی وکیل را در مقابل خود یا مزاحم کار خود بدانند.

وی با تاکید بر کاهش استرس‌ها و دغدغه‌های قضات با حضور وکلا، افزود: با وجود تورم قوانینی که هست در بسیاری موارد قضات در پیچ‌وخم‌های آن گم می‌شوند و وکلا در این بین به نوعی چراغ راهنما و کمک حال هستند مشروط بر اینکه قاضی و وکیل هر دو پایبند به سوگند خود باشند تا در جهت کشف حقیقت و احقاق حق تلاش کنند.

وکیل تضمین کننده حق متهم در برابر دولت است

رییس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه وکیل تضمین‌کننده حق متهم در برابر دولت است، تصریح کرد: در هر نظام و کشوری سنگینی کار مربوط به حاکمیت است و در چنین شرایطی وکیل مدافع حق متهم در برابر حاکمیت است و اگر در مراحل دادرسی و دادسرا وکیل نباشد امکان تضییع حق متهم وجود دارد.

حبیبی با اشاره به اینکه وجود وکیل و قاضی به عنوان بال‌های عدالت ضروری است، اظهار کرد: زمانی یک پرواز موفق است که هر دوی این بال‌ها در یک راستا کار کنند و برای این امر رعایت خط قرمزها از موضوعات مهم است چرا که متاسفانه اقدامات برخی وکلا در زمان‌هایی که پایه‌ها و مبانی نظام در آن مطرح است به بهانه دفاع از متهم پذیرفته نیست.

وی با انتقاد از برخی رفتارها مبنی بر نادیده گرفتن این خط قرمزهای امنیتی گفت: دفاع یک وکیل متفاوت از بیانیه یا موضع‌گیری است امروز کشور ما زیر فشارهای بسیاری است و مباحث جاسوسی و امنیتی واقعی است و اینکه کانون وکلای شهر یا استانی به گونه‌ای موضع‌گیری کند که کل کار دستگاه قضایی زیر سوال برود پذیرفته نیست.

حق الوکاله‌ها را با دقت بیشتری دریافت کنید

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه برخی رفتارهای نادرست جامعه را به سمت تعمیم آن رفتار به یک صنف سوق می‌دهد، افزود: موضوع حق‌الوکاله و تمبر مالیاتی موضوعی مهم است هرچند قانون‌گذار توافق بین وکیل و موکل را قبول دارد اما باید در بحث حق‌الوکاله‌ها دقت نظر بیشتری شود.

وی در خصوص ساماندهی موسسات حقوقی گفت: در مورد این موسسات باید مرجع یا ضابطه‌ای برای پالایش اولیه آنها وجود داشته باشد و این موضوع قطعا نیازمند پیگیری است.

کد خبر 379902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.