حداکثرتوان دولت برای زاینده رودی دائمی

تحولات سیاسی امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی شبانگاهی خود به ارائه برگزیده اخبار منتشر شده در رسانه های کشور می پردازد؛

جزئیات سرنگونی پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکایی

به گزارش ایمنا، در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در جنوب خلیج فارس با مختصات معلوم به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

هواپیمای گلوبال هاوک یا rq۴c یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار  قیمت دارد.

بازداشت مدیرمالی متخلف یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت نفت

غلامحسین اسماعیلی، در خصوص جزئیات بازداشت مدیر مالی متخلف یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت پیش از خروج از کشور و توسط وزارت اطلاعات در حالی که با همکاری یک صرافی قصد داشت میلیون‌ها یورو را از کشور خارج کند بیان کرد: متهم ردیف اول پرونده مدیر مالی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه و وابسته به وزارت نفت بوده و فرد دوم صرافی بوده که بخشی از پول‌های مربوط به فروش نفت توسط این شرکت زیر مجموعه به حساب وی واریز شده است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رقمی که در گزارش وزارت اطلاعات به عنوان ضابط دستگاه قضائی در این پرونده اعلام شده ۲۵ میلیون یورو بوده که به حساب صراف واریز شده و آخرین گزارشی که به ما داده شده ۲۱ میلیون یورو در این حساب موجود بوده است و یک رقم چهار میلیون یورویی بین این دو رقم اختلاف حساب وجود دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه در اصفهان

اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های مستمر سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه،  ساعاتی پیش به همراه هیئتی به اصفهان رسید.

فردا (جمعه ۳۱ خردادماه) مذاکرات و مشورت‌های وزرای خارجه دو کشور ایران و ترکیه در اصفهان برگزار و سپس سند همکاری‌های سیاسی وزارتخانه‌های خارجه ایران و ترکیه به امضا دو وزیر خواهد رسید.

مهمترین موضوعات روابط دوجانبه از جمله اجرایی کردن توافقات قبلی بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و نیز آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله مهمترین محورهای مذاکرات و مشورت‌های دکتر محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو در اصفهان خواهد بود.

 مرز هوایی ما خط قرمز است 

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی ۱۲۰ کشور جهان در روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما بارها تاکید کرده‌ایم که با همه قوا از خطوط هوایی کشورمان و مرزهای آبی سرزمین خود دفاع می‌کنیم.

وی افزود: "اف ای آر"(مرز هوایی) ما خط قرمز است و فرقی ندارد که هواپیمای کدام کشور از آن عبور کرده است، به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد.

پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک آمریکا"، بامداد امروز در سواحل استان هرمزگان ، با پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران سرنگون شد.

احیای رودخانه زاینده‌رود وظیفه ملی است

رضا اردکانیان در نشست با مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احیای رودخانه زاینده رود وظیفه ملی است، تصریح  کرد: این مسئله در دستور کار جدی وزارت نیرو است و پس از تصمیم سال گذشته دولت برای تشکیل کارگروه یاد شده جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مطمئنا اگر در این ساختاری که انجمن‌های مردم نهاد و صنوف حضور دارند و نقش استانداران در آن پررنگ دیده شده، به شکل جدی وارد عمل شویم، نه تنها مسئله احیای زاینده‌رود در مسیر حل شدن قرار خواهد گرفت بلکه  یک مدل موفق عملیاتی برای مدیریت منابع آب سایر حوضه‌های آبریز نیز ایجاد خواهد شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: مشکل زاینده‌رود از همان مسیری که ایجاد شده باید حل شود. مشکل از بخشی کردن و به رسمیت نشناختن ماهیت چند انضباطه مدیریت منابع آب ایجاد شده که در مواقع  پرآبی چندان این کار خطا انجام نمی‌گیرد.

اردکانیان ادامه داد: زمانی که بالادست و پایین دست حوضه  آبریز در کنار یکدیگر و بدون فرافکنی مشغول به کار شوند و هر سازمان و  گروهی مشکل را صرفا در سمت مقابل نبیند طبیعتاً مسئله حل شدنی است.

وزیر نیرو افزود: درصددیم تا از تجربه موفق به دست آمده در این کارگروه استفاده کرده و مسائل موجود در سایر مناطق و حوضه‌های آبریز را حل کنیم.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله طرح‌های تامین آب اشاره کرد و افزود: قرار است تا کمتر از یک ماه آینده همایشی را با حضور کارشناسان بین‌المللی و داخلی بحث هواشناسی، هیدرولوژی و تغییر اقلیم برگزار کنیم تا بتوانیم با استفاده از محتمل ترین نظریه برای شرایط پیش رو برنامه‌ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا مشخص گردد که آیا وارد دوره ترسالی شده‌ایم و یا اینکه بارش‌های مناسب سال آبی جاری تنها یک اتفاق بوده است و باز هم به روال سال‌های خشک خود باز خواهیم گشت. در شرایط فعلی نظریه‌ای مطرح است مبنی بر اینکه دور شدن از  شرایط اعتدالی آب و هوا و حاکم شدن شرایط حدی از جمله علائم تغییر اقلیم است؛ یعنی وقوع دوره‌های ترسالی‌ شدید و خشکسالی‌ شدید.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اگر  چنین نظریه‌ای غالب شود و پس از چندین دهه شرایط خشکسالی، به یکباره با شرایط حدی پربارشی روبه‌رو شویم طبیعتاً در چنین دورانی اولویت نخست سدها تامین آب شرب و کشاورزی نخواهد بود؛ بلکه هدف اصلی ساخت سد مهار و ذخیره سیلاب خواهد شد.

اردکانیان تصریح کرد: در چنین شرایطی ممکن است به سمت محاسبات جدید برای تعیین میزان آب قابل برنامه‌ریزی رفته و تخصیص‌ها نیز تغییر پیدا کند و متفاوت شود تا در صورت بروز شرایطی همچون سال آبی جاری از بروز سیلاب بیشتر منفعت ببریم و مانع از بروز خسارت شویم.

بازدید فرمانده کل ارتش از مرکز بهینه سازی و بیمارستان منطقه‌ای اصفهان

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در ادامه بازدید از یگان های ارتش در اصفهان صبح امروز ضمن مشاهده اقدامات مرکز بهینه‌سازی شهید قوطاسلو، آمادگاه و همچنین بیمارستان منطقه‌ای اصفهان، توانمندی مرکز بهینه‌سازی در حوزه باز تولید و بهینه‌سازی خودروهای سبک و سنگین را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران مرکز بهینه سازی، توصیه‌های لازم در خصوص ارتقای هرچه بیشتر کیفی و کمی اقدامات این مرکز را ابلاغ کرد.

امیر سرلشکر موسوی همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و دارالشفاء حضرت زهرا(س)، روند رسیدگی به بیماران صعب العلاج را مورد بررسی قرار داد.

وی شب گذشته نیز با شرکت در مراسم گرامیداشت مدافعان حرم که با حضور مسئولان استانی و جمعی از این مدافعان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم در سالن کوثر مرکز آموزش توپخانه برگزار شد، طی سخنانی به اهمیت فرهنگ مقاومت و نقش مدافعان حرم در ایجاد عزت و اقتدار ملت پرداخت.

اعتراض ایران ازطریق مکانیزم سازمان ملل به اقدام تجاوزکارانه آمریکا

سیدعباس موسوی در جریان سفر به اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به شدت اقدام تجاوزکارانه و تحریک آمیز نیروهای متجاوز را به حریم مقدس جمهوری اسلامی محکوم می‌کند و اعتراض شدید خود را به این اقدام اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر این اقدام، از طریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه از طریق مکانیزم سازمان ملل متحد، اعتراض و شکایت خود را نسبت به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه آمریکا اعلام کردیم و امیدواریم که دشمنان ما دوباره چنین اشتباهاتی را تکرار نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: دشمنان ما باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در عین این که خواستار افزایش تنش نیستند، اما با قاطعیت از حریم سه گانه زمینی، هوایی و دریایی و قلمرو مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

موسوی تاکید کرد: ما ضمن اعتراض شدید به اینگونه اقدامات تجاوز کارانه و تحریک آمیز اعلام می‌کنیم نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوز کارانه هر نوع شیئی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.

کد خبر 379901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.