برند آن چیزی است که مشتریان می‌گویند

صاحبان برندهای صنایع دستی و شرکت‌های گردشگری حاضر در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اصفهان با روش‌های برندسازی و روابط عمومی آنلاین آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میلاد کوچکیان، استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران عصر امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اصفهان و در کارگاه برندسازی صنایع دستی و روابط عمومی آنلاین در صنعت گردشگری اظهار کرد: یکی از اشتباهات رایج در کسب‌وکار نداشتن لوگو و برند محصولات است درحالی که لوگو نوک قله برند بوده و برند برچسبی است که مشتریان به کالا و خدمات می‌زنند و موجب ارتباط آنان با محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه هر برندی مخاطبان هدف خود را دارد، افزود: راضی کردن همه مخاطبان بزرگ‌ترین اشتباه در یک صاحب کسب و کار است.

این دکتری حرفه ای مدیریت کسب و کار DBA تصریح کرد: برای آنکه بدانیم محصول تولیدی ما به‌طور مثال صنایع دستی مینا، درمیان مخاطبان مورد اقبال واقع شده یا نه، باید ببینیم محصول چه ذهنیتی در ذهن او القا می‌کند؛ به‌عبارتی برند "ما چی هستیم" نیست، بلکه آن چیزی است که "مشتریان از ما می‌گویند."

وی با اشاره به اینکه مثلث قیمت، توزیع و ارتباطات، موفقیت یک محصول را تضمین می‌کنند، ادامه داد: تمایز محصول یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک برند است و اگر آن محصول متمایز با محصولات مشابه نیست، باید این تمایز را هدف تولید محصول قرار دهیم.

کوچکیان با بیان اینکه برند احساس و ادراکی است که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: باید برای مشتریانی که حتی صد هزار تومان دارند نیز راه‌حل پیدا کنید و به دنبال تولید محصولی برای آنان باشید زیرا در بزرگترین شرکت‌های دنیا نیاز را بیش از همه چیز در نظر می‌گیرند.

وی اضافه کرد: مشتری به‌خاطر بازاریابی دهان به دهان همه چیز را می‌داند بنابراین صاحبان برندها باید هرروز محصولات رقیبان خود را مورد ارزیابی قرار دهند تا راه‌های بهتر را که آنان رفتند مورد سنجش قرار دهند.


دوره تبلیغات تمام شده است

همچنین مجید کثیری، کارشناس روابط عمومی در این کارگاه آموزشی گفت: اکنون طبق آمار ۸۶ درصد مردم جهان تبلیغات تلویزیونی را نادیده می‌گیرند، حضور در نمایشگاه برای ارتباط با مشتریان تاثیر خود را از دست داده و تبلیغات کلیکی برروی درگاه‌های اینترنتی کمتر از یک دهم درصد شده بنابراین روش‌های محیطی و سنتی محصولات دیگر جوابگوی ارتباط با مشتریان نیست.

وی با بیان اینکه دوره تبلیغات تمام شده و باید برندها را با روابط عمومی شناساند، افزود: تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۷۰ درصد بودجه شرکت‌های بزرگ دنیا به‌جای تبلیغات در روابط عمومی‌ها هزینه خواهد شد.

مدیر عامل اخبار فارسی تصریح کرد: به‌جای تبلیغات می‌توان به سمت آموزش و معرفی دستاوردها روی آورد زیرا اگر مدت تبلیغات تمام شود، بازتاب آن برای شرکت‌ها تمام می‌شود اما اگر این شرکت‌ها بر روی روابط عمومی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند تازه کار شروع می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاعاتی که شرکت‌ها ارایه می‌دهند، باید چیزی باشد که در زندگی فرد ارزش ایجاد کرده و خواسته مشتریان را پاسخ دهد.

کد خبر 379898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.