تسهیلات پنج میلیاردی بانک کشاورزی برای کشت گیاهان گلخانه ای

گلپایگان- معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای درآمدزایی، پایداری محیط زیست، بهره‌وری آب و ارز آوری کشت گیاهان گلخانه‌ای در دستور کار قرار گیرد و برای تحقق این امر بانک کشاورزی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای کشت گیاهان گلخانه‌ای تسهیلات کم بهره پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، عباس کشاورز امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز توفیقی برای بازدید از مزارع  شهرستان گلپایگان حاصل شد، اظهار کرد: ترسالی بی‌سابقه‌ در کشور شرایط را برای پایداری تالاب‌ها، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و فراوانی آب‌های سطحی و تأمین آب محصولات کشاورزی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید گندم، جو، دانه‌های روغنی و سایر محصولات کشاورزی است، گفت: چهار سال گذشته ۶۰ هزار تن و سال گذشته ۳۳۴ هزار تن کلزا برداشت شد و امسال علی رغم خسارت ناشی از سیل به کشت محصول کلزا در استان‌های قطب تولید آن پیش بینی برداشت ۵۰۰ هزار تن داریم.

 معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وضعیت تولید در کشور خوب است، اما نابسانانی‌هایی در بازار وجود دارد، گفت: برای کشت سبزی و صیفی جات هر سال با توجه به نیاز داخل و هم صادرات برای استان‌ها برنامه ابلاغ می‌شود و لازم است کشاورزان رعایت کنند تا همانند سیب زمینی در بازار عرضه دچار مشکل نشویم.

وی افزود: اگر تولید محصول بیش از تقاضا باشد در بعضی مواقع امکان نگهداری آن نیست و مداخله دولت در این موارد مشکل آفرین بوده و اثر مثبتی ندارد زیرا ممکن مشکل یک استان برطرف شود اما در سطح ملی نیست.

کشاورز گفت: آب مشکل جدی است گرچه امسال بارندگی‌ها خشکسالی‌ها را اندکی برطرف کرد، اما لازم است برای پایداری و افزایش تولید هر محصولی به صورت نشاکاری کشت شود تا در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گلپایگان منطقه دامپروری است و اصلاح کشت علوفه‌های کم آب باید ترویج شود تا کشور به تولید برسد و کشاورزی رونق داشته باشد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال کلزا در سطح ۲۵۰ هزار هکتار کشت شده است، گفت: با توجه به خسارت ناشی از سیل تولید گندم حدود ۱.۲ میلیون تن و جو ۷۰۰ هزار تن جو افزایش دارد.

وی گفت: امسال سطح زیر کشت گندم آبی ۲ میلیون هکتار و گندم دیم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است، همچنین ۷۵۰ هزار تن جوی آبی و یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جو به صورت دیم کشت شده است.

کشاورز خاطرنشان کرد: برای درآمدزایی، پایداری محیط زیست، بهره‌وری آب و ارز آوری کشت گیاهان گلخانه‌ای در دستور کار قرار گیرد و برای تحقق این امر بانک کشاورزی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای کشت گیاهان گلخانه‌ای تسهیلات کم بهره پیش بینی کرده است.

کد خبر 379893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.