فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست/ بگذارید فوتبال فوتبال بماند

تاج از تلاش فدراسیون فوتبال برای سیاسی نکردن فوتبال خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز پنجشنبه _ ۳۰ خرداد ماه_ مهدی تاج در همایش تجلیل از برترین‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، اظهار کرد: بودن در کنار اساتید و پیشکوستانی که من روزی افتخار شاگردی پیش آنها داشتم یا دوستان و بازیکنانی که هم شهری من هستند باعث خرسندی من است.

وی با بیان اینکه جشن برترین‌ها باید بهانه‌ای باشد برای دورهمی فوتبالی‌ها افزود: جشن برترین‌ها به طور کلی یعنی با هم بودن و دور هم بودن فوتبالی‌ها و بهترین نتیجه آن اتحاد و از بین رفتن کدورت‌ها است.

وی با اشاره به سختی برگزاری مراسم برترین‌ها گفت: این برنامه‌ها خالی از اشکال نیست و وقتی در تهران نیز برگزار می‌شود با سختی‌های زیادی همراه است ولی همین که دور هم جمع می‌شوید و دیداری تازه می‌کنید خوب است و در آن یاد می‌گیریم به پیشکسوتان احترام بگذاریم چون قدمت آنها بیش از ماست.

فوتبال، سامانه‌ای بزرگ

رییس فدارسیون فوتبال ایران با تاکید بر اینکه فوتبال سامانه‌ای بزرگ و دارای بزرگ‌ترین همایش‌های انسانی است ادامه داد: هیچ سازمان و نهادی در کشور مثل فوتبال همایش انسانی برگزار نمی‌کند همانطور که می‌بینید سالانه صدها هزار نفر را به ورزشگاه‌ها می‌آوریم یا تعدادی بیشتر از ۴۰ میلیون یک فوتبال را تماشا می‌کنند و عملکرد ما و شما را می‌بینند.

وی در خصوص پس لرزه‌های مسابقات جام حذفی گفت: گستردگی هواداران فوتبال کار را برای همه سخت کرده است همانطور که دیده می‌شود هنوز صحبت‌ها در خصوص مسابقات جام حذفی پایان نیافته است و فدراسیون فوتبال هنوز باید پاسخگو باشد و فوتبال یک اتفاق مهم را در کشور رقم می‌زند.

تاج ادامه‌داد: امروزه بسیاری از صفحات روزنامه به فوتبال تعلق دارد، بسیاری از برنامه‌های تلویزیون به فوتبال مرتبط است و  از همین رو باید گفت فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل قیاس نیست.

فوتبال باید فوتبال بماند

وی در خصوص حساسیت مردمی فوتبال اذعان کرد: من خودم در هفته گذشته سه بار به مجلس رفتم و همین دیروز در رادیو با یکی از نمایندگان مجلس صحبت داشتم چون معتقدم نباید گذاشت کسی در کیان فوتبال دخالت کند و استقلال فوتبال باید حفظ شود و باید سعی شود این چیزی که از فوتبال به دست امروزی‌ها رسیده به نسل آینده برسد و فوتبال فوتبال بماند و این اتفاق هم خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه فوتبال استان اصفهان پتاسنیل‌های فروانی دارد، گفت: استان اصفهان همواره جزو بهترین‌ها بوده است همانطور که در بخش بانوان در استان اصفهان وضعیت خوبی حاکم است و در کشور نیز به پیشرفت چشمگیری رسیدیم و در فوتسال بانوان قهرمان آسیا شده ایم و فوتبال بانوان هم از دورانی که زنگ تفریح برخی کشورها بود گذشته است و بهتر از این نیز خواهد شد و در این پیشرفت بازیکنان اصفهانی تیم ملی نقش پررنگی دارند.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در بخش فوتبال ساحلی که حدود چهار سال است در مقام دوم دنیا هستیم نیز اصفهان با بازیکنان و مربیان نقش بزرگی ایفا می‌کند و این مهم بدون وجود دریا محقق شده است.

وی در خصوص وضعیت فوتسال و فوتبال استان اصفهان و ایران اظهار کرد: در بخش فوتسال و فوتبال نیز اصفهان با نایب قهرمانی در لیگ‌ها قدرت خوبی از خود به نمایش گذاشت و در دنیا نیز تیم ملی فوتسال ایران سوم دنیا و فوتبال ۲۰ دنیا است که نقش بازیکنان اصفهانی در این بین کم نیست.

تاج با اشاره به پتانسیل‌های فوتبالی اصفهان یاداور شد: اصفهان فقط نباید دو تیم داشته باشد هر چند این دو تیم عملکرد بسیار خوبی دارند اما باید این تعداد افزایش پیدا کند همانطور که در گذشته اصفهان ۱۴-۱۵ تیم معتبر داشت.

ساختمان هیأت فوتبال نیاز اصفهان

وی با تاکید بر لزوم ساخت ساختمان هیأت فوتبال در اصفهان ادامه داد: من امروز ساخت این ساختمان را تکلیف کردم و اگر ساخت آن به پیگیری نیاز دارد فدراسیون فوتبال این پیگیری را انجام می‌دهد.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به نیاز توازن امکانات در شهرها اضافه کرد: الان در تهران یک زمین تمرین استثنایی در آسیا ایجاد شده است و زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده است که اگر ما برویم برای آیندگان می‌ماند و اصفهان نیز باید با ایجاد زیرساخت این ماندگار را برای آیندگان بگذارد.

کد خبر 379892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.