توسعه دیپلماسی شهری را در دستور کار داریم

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص توسعه دیپلماسی شهری گفت: ما در حوزه کمک به توسعه این دیپلماسی برنامه های ویژه‌ای را در دستور کار داریم و برای ارتباط بیشتر با خواهر خوانده‌ها نیز برنامه ریزی خوبی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد ظریف در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اصفهان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری فرصتی برای آشنا کردن مردم ایران با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم دیگر شهرها و استانهای ایران است، اظهار کرد: ایران گردی و استفاده از امکانات داخل کشور باید رونق یابد، ضمن اینکه با این کار می‌توان در راستای توسعه گردشگری و ایران گردی گام های اساسی برداشت.

وی با بیان اینکه مردم ایران دارای فرهنگ کهنی هستند، ادامه داد: شهر اصفهان در این زمینه زبانزد است و این ویژگی برای ما ارزش اقتصادی دارد، چرا که با جذب گردشگر می‌توان جهش عمدهای در بخش اقتصادی ایجاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه وزارت امور خارجه در عرصه گردشگری وظیفه تسهیل گری دارد، گفت: بر این اساس اداره توسعه گردشگری را در این وزارتخانه راه‌اندازی کردهایم که هر امکانی را داریم در اختیار گردشگری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که می تواند برای تحقق رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد گردشگری است، افزود: وزارت امور خارجه در زمینه معرفی امکانات ایران و تسهیل ورود گردشگران خارجی به ایران تلاش می کند که در این خصوص می توان به صدور ویزای الکترونیکی که تاثیر بسزایی در این رابطه داشته، اشاره کرد.

ظریف با بیان اینکه پس از برجام جهش خوبی در حوزه گردشگری ایران را شاهد بودیم، تصریح کرد: به همین دلیل آمریکا در این زمینه شیطنت‌هایی را داشت و برای افرادی که به ایران سفر کردند مزاحمتهایی را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از جهانگردان جاذبه های تاریخی ایران را ترجیح می دهند، ادامه داد: معرفی ایران به بازار گردشگری جهان و معرفی سایر استان‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص توسعه دیپلماسی شهری گفت: ما در حوزه کمک به توسعه این دیپلماسی برنامه های ویژه‌ای را در دستور کار داریم و برای ارتباط بیشتر با خواهر خواندهها برنامه ریزی خوبی را داریم.

کد خبر 379884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.