سامانه سپاد توزیع برق شهرستان اصفهان افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان اصفهان سامانه سپاد شرکت توزیع برق اصفهان برای اولین بار در کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا پیرپیران، مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان در این مراسم طی سخنانی برق‌رسانی پایدار و مطمئن را یکی از مهمترین رسالت‌های این شرکت دانست و اظهار کرد: در این راستا سامانه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شده که با استفاده از اطلاعات دینامیکی موجود در شبکه و تحلیل آن‌ها مناطق دچار مشکل را شناسایی و راه حل‌های مناسب را ارائه می‌نماید.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان تولید با تقاضای مشترکین باید متناسب باشد بنابراین برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه برق پایدار باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی بیشترین نیاز مصرفی مشترکان باشد.

پیرپیران ادامه داد: با توجه به عدم یکنواختی مصرف برق در طول شبانه روز و نبود تعادل بار بین فازهای مختلف شبکه بخشی از ظرفیت تجهیزات نصب شده در ساعات کم بار شبکه بی استفاده می‌ماند که این امر باعث ضرر و زیان برای سرمایه‌های ملی کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان تصریح کرد: در این راستا سامانه‌ای نیاز بود تا بتواند برای مشخص کردن مناطقی از شبکه که دچار این مشکل هستند ساز و کاری در نظر بگیرد و همچنین با انجام تمهیدات لازم از ظرفیت شبکه موجود حداکثر استفاده با بهترین کیفیت صورت بگیرد .

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته تکنیک‌هایی که برای مانیتورینگ شبکه وجود داشت بسیار محدود بود اما برای اولین بار در سطح شبکه‌های فشار ضعیف مانیتورینگ کامل شبکه از لحاظ ولتاژ ایجاد شد و با استفاده از محاسبات تخصصی با نزدیک به ۹۰ درصد قابل نمایش است و امروز بدون نیاز به گزارش مشترکان متوجه هر تغییری در شبکه می‌شویم.

کد خبر 379874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.