آقای وزیر نیرو ره‌آوردتان برای زاینده رود چه بود؟

وزیر نیرو در اصفهان طرح های مختلف آبی و برقی را افتتاح کرد و روز گذشته با بدرقه مسئولان استان، راهی تهران شد؛ رضا اردکانیان در پاسخ به پیگیری‌های مستمر خبرنگاران برای تعیین تکلیف احیای دائمی زاینده رود، تنها به این جمله اکتفا کرد که " زاینده‌رود در دستور کار دولت است".

بله " زاینده‌رود در دستور کار دولت است"؛ سال‌هاست که این رودخانه و حاشیه‌های خبری اش در دستور کار همه بوده و است، اما هیچ خبری از عملکرد مثبت این همه دستور کار در رابطه با زنده رود و تالاب بین المللی گاوخونی نبوده و نیست.

وزیر نیرو در این سه روزی که میهمان اصفهانی‌ها بود، تنها در حاشیه یک مراسم بهره‌برداری دقایقی در جمع خبرنگاران حاضر شد و جملاتی از امیدواری اش در مورد احیای زاینده رود و گاوخونی به میان آورد! و باقی ماندند همه سوالاتی که باید پرسیده می‌شد، اما در هیاهوی بهره برداری های پی در پی از نظرها دور ماند.

رسانه ها که به رغم همه تلاششان برای پوشش خبری سفر وزیر نیرو از این قافله جا ماندند، اما متاسفانه مطالبه گری مسئولان اصفهانی و نمایندگان مجلس نیز برای احیای زاینده رود و گاوخونی در این سه روز مشهود نبود؛ همان مسئولانی که مخاطب مصاحبه های جنجالی آنها همواره وزیر نیرو است!  

 " ۴۴ تالاب مهم کشور بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شدند، تالاب هایی آبگیری شدند که در رویای ما نمی گنجید زیرا آبی وجود نداشت که بتوانیم با تصمیم گیری و برنامه ریزی آبی برای تالاب ها رها سازی کنیم" این بخشی از صحبت های وزیر نیرو در اصفهان است، پیش از این نیز وزارت نیرو اعلام کرده بود که "بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده تا از میان ۱۷۸ سد بزرگ کشور در حال حاضر ۸۶ سد مهم بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر شده باشند"؛ اما آقای اردکانیان کاش در اصفهان از سد زاینده رود سخن می گفتید و اینکه چرا به صورت قطره چکانی پر می شود؟! 

چرا هنوز هم صحبت از بستن آب زاینده‌رود و کاهش دبی آن است؟! تکلیف تونل بهشت آباد چه شد؟! حق اصفهانی‌ها پس از رشادت‌هایشان طی هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از آب و خاک این مرز و بوم به ویژه در مناطق جنوبی کشور، تقسیم حقابه‌ زاینده رود با استان های همجوار و تحمل خاموشی‌های پی در پی در تابستان سال گذشته برای راحتی هموطنانشان مطمئنا این همه بلاتکلیفی‌ نیست!

آقای وزیر نیرو صبح روز گذشته آیا مردم پلاکارد به دست اصفهان را که مقابل ساختمان استانداری ایستاده بودند و از شما احیای زاینده رود را مطالبه می کردند، دیدید؟ پلاکاردها را خواندید؟ صدای مردم را شنیدید؟ کاش وقتی با خودرو از ساختمان استانداری خارج می شدید نیم نگاهی به این مردم می انداختید که در غبار از مرز هشدار گذشته هوا از سلامت خود به "امید" احیای زاینده رود گذشتند تا شما یا صدایشان را بشنوید و یا پلاکاردهایشان را ببینید!

 آقای اردکانیان در این سه روز شلوغ اصفهان از حضور مسئولان پایتخت و حتی پیش از اینها نیز، نصف جهان بیش از همه انتظار شما را می کشید، اما گویی انتظارها در غبار روز آخر محو شد! وقتی مردم دیدند دست خالی آمدید و ره‌آوردی برای زنده رود آنها ندارید و تنها تکرار کردید که "پیگیری می کنیم"؛  به اصفهان خوش آمدید اما امیدواریم ره آورد سفرتان برای تهران بستن آب زاینده رود نباشد. 

یادداشت از: هدی استکی- خبرنگار اقتصادی ایمنا

کد خبر 379863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    3 0
    دست خالی نیامد،اومد دستور بستن آب بر روی زاینده رود رو داد و رفت
  • م IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    1 0
    خدایا تو زاینده رود را نجات بده!