جوجه‌آوری کاکایی و پرستوی دریایی در زاینده‌رود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان از آغاز تخمگذاری و جوجه آوری کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در دریاچه سد زاینده‌رود خبر داد.

مجتبی حاجتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل تابستان با توجه به فراهم بودن شرایط زیستگاه برای برخی گونه ها مانند پرستوی دریایی، کاکایی ارمنی و کاکایی پازرد زادآوری این گونه ها در جزایر دریاچه سد زاینده رود شروع شده است.

وی با اشاره به موقعیت دریاچه سد زاینده رود بعنوان یکی از استراحتگاه‌های مهم در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی، افزود: هر سال دسته های بزرگی از انواع پرندگان به این زیستگاه وارد می شوند و تخمگذاری می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان ادامه داد: با توجه به خشکسالی سال های اخیر، برخی از جزایری که این پرندگان در سال های گذشته تخمگذاری کردند از آب خارج شده و پرندگان به اجبار در جزایر خیلی کوچک بوجود آمده، تخمگذاری و جوجه آوری کرده اند.

وی گفت: پرندگان کاکایی ارمنی با طول حدود ۵۳ سانتی‌متر، اندکی بزرگتر از کاکایی پا زرد، با پیشانی بلندتر و منقار کوتاه‌تر و انتهای نوک مستطیل شکل است، زیستگاه‌های این پرنده بیشتر در شمال غرب کشور مشاهده می‌شود.

حجتی افزود: همچنین پرستوهای دریایی با طول حدود ۳۵ سانتی‌متر، دارای منقار نوک تیز و بال های دراز و کشیده و دم دو شاخه هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان خاطرنشان کرد: دریاچه زاینده رود بعنوان یکی از بزرگترین زیستگاه ها برای جوجه آوری کاکایی ارمنی در کشور محسوب می شود.

کد خبر 379862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.