دیدار هیئت تورگردانان مجارستانی و ایرانی در نصف جهان

نشست مشترک تورگردانان مجارستانی با حضور مسئولان شهری و به میزبانی شهرداری اصفهان برای تبادل گردشگر میان اصفهان و مجارستان و به منظور استفاده از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی هر دو طرف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا مساح صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه نشستی که با حضور تور گردانان مجارستانی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری شهر اصفهان درتلاشیم تا تورگردانان از کشورهای مختلف را به شهر اصفهان دعوت کنیم تا  با حضور و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان تبلیغاتی در کشور خود انجام دهند.

وی افزود: هدف از  جلساتی که با حضور تورگردانان برگزار می‌شود، تسهیل ورود گردشگر و افزایش تعداد آنان به شهر اصفهان است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعاملات صورت گرفته میان آژانس‌های برتر گردشگری مجارستان و اصفهان زمینه را برای ورودگردشگر خارجی از این کشور به شهر اصفهان فراهم می‌کند.

مساح ادامه داد: همزمان با حضور هیئت مجارستانی در شهر اصفهان، طرح «اصفهان ۲۰۲۰» از سوی شورای شهر و شهرداری اصفهان برای توسعه و رونق گردشگری در این شهر تصویب شده و در مسیر اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس این طرح قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی اصفهان به عنوان شهر مرجع در زمینه گردشگری، هنر و میراث فرهنگی معرفی شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان آثاری دارد که به ثبت جهانی رسیده و این شهر به شبکه شهرهای خلاق صنایع دستی پیوسته است.

مساح تاکید کرد: در اصفهان بیش از ۲۰۰ نوع صنایع دستی تولید می‌شود و این ظرفیت از مولفه‌هایی است که می‌توان در زمینه گردشگری روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان علاقمند به توسعه گردشگری است، اضافه کرد: شهردار اصفهان فردی است که علاقه زیادی به رونق گردشگری در شهر دارد و شهرداری هم درصدد است از همه ظرفیت های خود در این زمینه بهره ببرد.

در ادامه این نشست، محسن یارمحمدیان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه هرچند شهر اصفهان در دنیا شناخته شده است، اما وظیفه داریم این شهر را بیش از پیش به مردم دنیا معرفی کنیم، اظهار کرد: اصفهان از حدود چهار سال پیش خود را برای پذیرش توریست آماده کرده است و با همین آمادگی علاقمند به میزبانی از مردم مجارستان در شهر هستیم.

اصفهان در مسیر توسعه

شهرام امیری، مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز با ابراز خرسندی از حضور تورگردانان مجارستانی در شهر اصفهان گفت: قطار عقاب طلایی در سال‌های اخیر از طریق کشور مجارستان به سمت ایران حرکت کرده و اصفهان میزبان گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی و آمریکایی زیادی بوده است.

شهرام امیری خطاب به تورگردانان مجارستانی عنوان کرد: امروز در شهری حضور یافته اید که قدمت تاریخی آن به بیشتر از هفت هزار سال می‌رسد و حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان با مساحتی بالغ بر ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع در مرکز کشور ایران واقع شده است، و تلاش برای  رشد، توسعه و پیشرفت سه گونه گردشگری فرهنگی، طبیعی و سلامت در استان اصفهان درحال انجام است.

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به حوزه گردشگری فرهنگی اصفهان، تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد ۱۸۷۰ اثر به ثبت ملی و هفت اثر میراثی به ثبت جهانی و دو اثر میراثی در شهر اصفهان نیز به ثبت جهانی رسیده است.

امیری با بیان اینکه استان اصفهان دارای سه گونه آب و هوایی است، ادامه داد: باتوجه به تنوع آب و هوایی در استان می توان این ظرفیت را قابلیتی برای جذب توریست دانست به طور مثال شرق اصفهان دروازه کویر مرکزی ایران و گرم‌ترین کویر جهان است که می توان با برنامه ریزی صحیح گام مثبتی در این راستا برداشت.

وی افزود: برای توسعه صنعت گردشگری نزدیک به ۵۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی و طبیعت‌گردی به وسیله بخش خصوصی ایجاد شده است.

پیشرفت محسوس در زمینه گردشگری سلامت

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان در حوزه گردشگری سلامت نیز گام‌های بزرگی برداشته است زیرا ایران یکی از بهترین سیستم‌های پزشکی در کل خاورمیانه را دارد و درتلاشیم اهداف گردشگری سلامت در سه بعد توسعه دهیم.

امیری گفت: تاسیس مراکز پزشکی و خدمات‌رسانی برای گردشگران، ایجاد اقامتگاه‌ برای گردشگرانی که به منظور استراحت در طبیعت و کسب سلامت به ایران می‌آیند همچنین ترویج کشت گیاهان دارویی برای تبدیل استان اصفهان به یکی از اصلی‌ترین مراکز کشت گیاهان دارویی درجهان، سه هدف مورد نظر در حوزه گردشگری سلامت است.

وی با اشاره به حوزه گردشگری فرهنگی، تاکید کرد: اصفهان یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری فرهنگی در ایران و خاورمیانه است و از بین ۲۲ هزار اثر تاریخی  در حدود سه هزار اثر تنها درشهر اصفهان وجود داردکه بسیار از این آثار تاریخی در نوع خود منحصر به فرد هستند.

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: میدان تاریخی نقش جهان دومین میدان بزرگ جهان است که از لحاظ تاریخی و هم زیبایی‌شناختی منحصر به فرد است.

امیری گفت: مجارستان جزء کشورهای اروپای شرقی است که هماهنگی زیادی از نظر فرهنگی با کشورهای شرقی از جمله ایران دارد و امیدواریم در این زمینه برای توسعه گردشگری میان دو کشور استفاده شود.

کاووس مسعودی، رئیس انجمن صنفی آژانس داران اصفهان نیز در این هم اندیشی اظهار کرد: برگزاری چنین نشست هایی که می توان در آن به بحث و تبادل نظر پرداخت بسیار خوب و تاثیر گذار است چراکه تورگردانان خارجی مشکلات خود را به راحتی مطرح می کنند و به طور مشکلات مطرح شده رفع خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ما در گردشگری، توسعه صلح است که با توجه به خصلت مهربانی و میهمان نوازی ایرانی ها دریافت مشکلات از سوی میهمانان خارجی برای ما کمک کننده است.

به گزارش ایمنا، خانم ادیتلر، خانم ادیکوش و آقای کوروهه سه نماینده از سه آژانس برتر گردشگری مجارستان، رئیس انجمن صنفی آژانس داران اصفهان و تعدادی از آژانس داران شهر در این جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

فراهم کردن امکان اضافه شدن زبان مجارستانی به سایت وزارت امور خارجه ایران برای تسهیل در دریافت ویزا از سوی گردشگران مجارستانی و مذاکراتی در خصوص تبادل گردشگر میان اصفهان و مجارستان از جمله دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

به گزارش خبرنگارایمنا، نشست مشترک تورگردانان مجارستانی با حضور مسئولان شهری اصفهان و به میزبانی شهرداری اصفهان و برای تبادل گردشگر میان اصفهان و مجارستان و به منظور استفاده از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی هر دو طرف برگزار شد.

کد خبر 379847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.