مهر ورود و خروج در گذرنامه‌ گردشگران خارجی ثبت نمی‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور و همکاری و تعامل با نیروی انتظامی، از این پس با صدور ویزای الکترونیکی، مهر ورود و خروج در گذرنامه گردشگران خارجی ثبت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد ظریف با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار اهدایی‌اش از دیگر کشورها که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این شهر اظهار کرد: در دیدارها و سفرهای دوجانبه کشورها مرسوم است که مسئولان به یکدیگر هدایایی را می‌دهند، که همه این هدایا به موزه وزارت خارجه میرود.

وی با بیان اینکه امروز و با پیگیری‌های مسئولان شهرداری اصفهان بخشی از این هدایا در نمایشگاهی در کتابخانه مرکزی به نمایش گذاشته‌ شده است، گفت: "اصفهان نماد تمدن و فرهنگ ایرانی و مرکز گردشگری ایران است ."

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امروزه گردشگری علاوه بر مزیت‌های اقتصادی زیادی که دارد، فواید راهبردی از جمله نزدیکی و آشنایی فرهنگی را  نیز داراست، افزود: عمق تاریخی ایران در شهرهایی مانند اصفهان کاملا مشخص است و برای بازدید کنندگان خارجی‌، غرور ملی ایران و اینکه نباید با ایرانیان جز با زبان احترام صحبت کنند را به خوبی به نمایش می گذارد.

وی اضافه کرد: گردشگران باید بدانند کشوری که این میزان پیشینه تاریخی دارد را نمی‌توانند تهدید کنند و باید این کشور را تکریم کنند.

ظریف ضمن قدردانی از شهردار اصفهان و مسئولان کتابخانه مرکزی تصریح کرد: اطمینان می‌دهم که وزارت امور خارجه در خدمت همه شهرهای ایران و به ویژه اصفهان خواهد بود.

وی در خصوص اینکه گردشگران خارجی بدون ثبت در گذرنامه می‌توانند ویزا دریافت کنند، گفت: وزارت امور خارجه مدتهاست ویزای الکترونیک صادر می‌کند که البته این موضوع در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم شده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با توجه به تعامل با نیروی انتظامی تمهیدات لازم برای ثبت الکترونیکی ویزا در فرودگاه امام خمینی (ره) فراهم شده است، اضافه کرد: امکانات یارانه‌ای برای این امر فراهم شده است و رئیس جمهور نیز در آخرین جلسه هیئت دولت همه فرودگاههای کشور را به صدور ویزای الکترونیکی برای ورود به ایران ملزم کردند.

وی در خصوص احیای دائمی زاینده رود گفت: دولت همه توان خود را به کار می گیرد تا احیای دائمی زاینده رود را داشته باشیم.

کد خبر 379843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستم پور ميرزايى IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    گردشگر خارجى وقتى ميخواهد از فرودگاه خارج شود حداقل بيست دلال و راننده دور او جمع ميشوند كجا ميرين كجا ميرين او را كلافه ميكنند ممكن است از همانجا برگردد !!!