حمل و نقل شهری هوشمند می‌شود

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اطلاع‌رسانی هوشمند به شهروندان در بخش اتوبوس‌رانی و زمانبندی حرکت ناوگان‌های شهری، تا قبل از آغاز سال تحصیلی جاری عملیاتی خواهد شد و بعد از این گام، یکپارچگی میان اتوبوسرانی و قطار شهری نیز انجام می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان اجرای طرح‌هایی همچون"طرح منزلت" را در دستور کار قرار داده تا بر اساس آن اقشار مختلف، از جمله بازنشستگان و سالمندان، جانبازان، معلولان و توان‌خواهان همچنین اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی، دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان از خدمات و تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا از طریق برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، کسانی که در کنار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌کنند را شناسایی و تسهیلات ویژه‌ای برای آنها تخصیص دهیم.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ثابت بودن نرخ بلیت مترو، اظهار کرد: در حال حاضر طرحی در دست مطالعه است که هزینه مترو چند تعرفه‌ای و از مسافران بر اساس مسافت یا تعداد ایستگاه‌های طی شده هزینه دریافت شود.

وی افزود: اجرای این هدف در خطوط اتوبوس‌رانی سخت است، اما به دنبال عملیاتی شدن این طرح در مترو هستیم.

صلواتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به دنبال یکپارچگی اتوبوس و مترو است، تاکید کرد: در صددیم کسانی که مترو و اتوبوس برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده می‌کنند را از تخفیفات مناسب برخوردار کنیم، از این رو طرح به مزایده گذاشته شده و شرکت برگزیده هم‌اکنون مشغول انجام کارهای مقدماتی این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی هوشمند به شهروندان در بخش اتوبوس‌رانی و زمانبندی حرکت ناوگان‌های شهری، تا قبل از آغاز سال تحصیلی جاری عملیاتی خواهد شد و بعد از این گام، یکپارچگی میان اتوبوسرانی و قطار شهری نیز انجام می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اگر این زیرساخت فنی آماده شود، می‌توان در قالب طرح‌های هفتگی، ماهانه و سالیانه به شهروندان تسهیلات به‌صرفه استفاده از حمل و نقل عمومی داد.

کد خبر 379841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.