کم آبی منجر به ایجاد مشاغل جایگزین برای تامین معیشت می‌شود

وزیرنیرو با اشاره به کم آبی و خشکسالی در برخی مناطق کشور، گفت: این شرایط ما را به سمت ایجاد مشاغل جایگزین برای تامین معیشت هموطنان سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت هاتف کوهپایه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجود چنین ایستگاهی نقش موثری برای پایداری برق به ویژه برق مورد نیاز منطقه شرق اصفهان دارد، اظهار کرد: باعث خرسندی است که در انتهای این سفر استانی یکی از مهم ترین پروژه‌های مهم برق (پست ۴۰۰ کیلوولت هاتف) به بهره برداری می‌رسد.

اردکانیان با بیان اینکه در مدار قرار گرفتن این پست انتقال برق جوابگوی نیازهای آتی به ویژه برای صنایع خواهد بود، گفت: صنایعی که در آینده در شرق اصفهان مستقر می شود از حیث تامین برق هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.

وزیر نیرو با اشاره به کم آبی و خشکسالی در برخی مناطق کشور، افزود: این شرایط ما را به سمت ایجاد مشاغل جایگزین برای تامین معیشت هموطنان سوق می دهد بر این اساس داشتن برق مورد نیاز به عنوان محصول زیربنایی ضرورت دارد.

وی یادآور شد: بخشی از تامین مالی این پروژه از محل وام بانک توسعه اسلامی با اعتبار بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

اردکانیان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ تاکنون چند صدهزار میلیارد تومان در صنعت برق از منابع دولتی و داخلی و سرمایه‌های بخش خصوص بهره برده و از این نظر در وضعیت خوبی قرار داریم.

وزیر نیرو افزود: پایداری برق به استفاده صحیح نیز وابسته است که با همکاری مردم در بخش خانگی، سازمانی و تجاری و صنعتی امیدواریم از نظر تامین برق در تابستان مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به تجهیزات صنایع و تاسیسات برقی کشور، خاطرنشان کرد: به طور کلی صنعت برق در درجه بسیار بالایی از خود اتکایی قرار دارد و بیشتر تجهیزات مورد نیاز در کشور تامین می شود.‌ صنایع وابسته به برق بسیار گسترده است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی در بازارهای منطقه نیز حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه دغدغه صنعت برق، مصرف است، افزود: باید با مصرف صحیح ظرفیت‌های ایجاد شده را بیشتر به سمت پاسخگویی به سمت تولید و صادرات برق در منطقه و تامین نیازهای ارزی کشور سوق دهیم‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پست ۴۰۰ کیلوولت هاتف کوهپایه واقع در کیلومتر ۵۰ جاده اصفهان- نایین، آخرین پروژهای بود که با حضور وزیر نیرو طی سفر سه روزه وی به اصفهان، به بهره برداری رسید.

همزمان با افتتاح این ایستگاه ۱۹ ایستگاه دیگر با هزینه ۸۶۰ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره برداری رسید. ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هاتف در شرق اصفهان، بیستمین ایستگاه پرقدرت انتقال برق در این استان محسوب می شود.

کد خبر 379837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.