شیشه‌فروش: تا حد ممکن از خانه خارج نشوید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی هجوم ریزگردها به اصفهان، مقرر شده منابع طبیعی اقداماتی را برای کنترل کانون‌های گرد و غبار و ریزگردها انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش در برنامه رادیویی «صدای شهر»، اظهار کرد: از عواقب تغییرات اقلیمی و دوره‌های خشکسالی پیاپی، این است که گاهی ناهنجاری‌هایی به وجود می‌آید که ماحصل آن پدیدههای ناخوشایند است.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال، سیلاب کشور را فراگرفت و پس از آن وزش بادهای شدید، رعد و برق و طوفان‌های خاص را شاهد بودیم، افزود: در حال حاضر و در آستانه ورود به فصل تابستان، کشیده شدن جهت بادهای گرم از مناطق شمال و شرق به مرکز شهر اصفهان را نظاره‌گر هستیم که این وزش بادها باعث شده کانون‌های گردوغبار در استانهای مجاور از جمله سمنان که کویر بزرگی در آن واقع شده، همچنین در مناطق داخل استان مانند مناطق بیابانی اردستان، نایین، سجزی و برخوار فعال و از شب گذشته (چهارشنبه) به تدریج وارد مناطق مرکزی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر استان‌های اصفهان و یزد تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته و مناطق شرق، شمالی و شرقی اصفهان از جمله اردستان، نایین و مناطق مرکزی اصفهان، همچنین شهرهای خمینی‌شهر، برخوار، شاهین‌شهر و فلاورجان و نجف‌آباد درگیر آن هستند.

وی با بیان اینکه غلظت آلاینده‌ها به قدری افزایش یافته که کاهش میزان دید را شاهد هستیم، گفت: با توجه به افزایش ذرات معلق در آسمان شهر، وضعیت فعلی هوای اصفهان در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

شیشه‌فروش ادامه داد: طبق اعلام و تاکید مرکز بهداشت استان، به تمام شهروندان توصیه می‌شود در این شرایط از انجام ورزش و پیاده‌روی در فضاهای باز شهر خودداری کرده و از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه بیماران قلبی، ریوی و عروقی،  همچنین سالمندان و سایر اقشار آسیب‌پذیر از منزل خارج نشوند و در فضاهای بسته قرار گیرند، اضافه کرد: به رانندگانی که مجبور به رانندگی در جاده‌های استان هستند، توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید، فاصله ایمنی را با خودروهای جلو رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلساتی برگزار شده تا منابع طبیعی، اقداماتی برای کنترل کانون‌های گرد و غبار و ریزگردها انجام دهند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد برطرف شدن مشکل در اسرع وقت باشیم.

کد خبر 379836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.