چگونه از سردرد میگرنی خلاص شویم؟

سردرد میگرنی یکی از شایع‌ترین نوع سردردها است که در قسمت پیشانی، اطراف چشم و یا پشت سر ایجاد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنوز علت دقیقی برای میگرن شناسایی نشده است اما هنگامی که سیستم عصبی، عروقی و ساز و کار جابه‌جایی مواد شیمیایی در مغز با همدیگر تداخل پیدا کند، سردرد میگرنی ایجاد می‌شود. معمولا این سردردها به علت انقباض بیش از حد شریان‌های خونی مغز رخ می‌دهد. در ادامه با برخی از علل بیماری میگرن آشنا می‌شویم.

چراغ‌های چشمک‌زن

سردرد میگرنی ممکن است به دلیل بعضی عوامل خاص مانند سوسو زدن نور،  بازتاب نور از سطح برف، نور  لامپ‌های فلورسنت، تلویزیون یا صفحه نمایش ایجاد شود. استفاده از عینک‌های آفتابی پلاریزه در محیط بیرون از منزل و استفاده از لامپ‌های فلورسنت در روشنایی روز ممکن است به پیشگیری از بروز این بیماری کمک کند.

اضطراب و استرس

فشار هیجانی، عامل مهمی در آغاز سردردهای میگرنی است؛ اگرچه رهایی کامل از استرس امکان‌پذیر نیست، اما انجام تمرینات آرامش‌بخش مانند دم و بازدم‌های عمیق می‌تواند به مقابله با استرس کمک کند. برای بعضی افراد مجسم کردن یک صحنه خوشایند یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌ می‌تواند در کاهش سردردهای میگرنی موثر باشد.

کمبود غذا 

افراد مبتلا به سردردهای میگرنی باید الگوی غذایی و استراحت منظم داشته باشند؛ حذف وعده‌های غذایی باعث کاهش قند خون و در نتیجه آغاز میگرن می‌شود. خوردن بیش از حد قند نیز  موجب افزایش ناگهانی و سپس افت قند خون می‌شود که نقش مهمی در ایجاد سردرد دارد. کم‌آبی یکی دیگر از دلایل اصلی آغاز سردرهای میگرنی است؛ حداقل ۶ تا هشت ساعت خواب شبانه به کنترل بیماری میگرن کمک کرده و از کم شدن آب بدن جلوگیری می‌کند.

کد خبر 379835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.