۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
درمان بیماری‌ها با نمک!

شستشوی دهان با آب نمک می‌تواند درد ناشی از آفت را تسکین دهد و به بهبود سریع‌تر آن کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نمک یک ماده حیاتی است که نقش مهمی در تنظیم فشار خون و ساخت استخوان‌های بدن دارد؛ کمبود نمک و آب باعث‌ می‌شود بدن، سدیم مورد نیاز خود را از استخوان‌ها گرفته و زمینه ابتلا به پوکی استخوان را فراهم کند. یکی از ویژگی‌های این ماده حیاتی، اثرات شفابخش آن در درمان بعضی بیمار ی‌ها است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

آفت یا زخم دهان

استفاده از نمک، یک شیوه اثبات شده برای کمک به تنفس راحت‌تر، هنگام ابتلا به سرماخوردگی، آنفولاآنزا یا آلرژی است.  شستشوی دهان با آب نمک می‌تواند درد ناشی از آفت را تسکین دهد و به بهبود سریع‌تر آن کمک کند. ریختن یک قاشق چای‌خوری نمک در نصف فنجان آب، غرغره کردن و خارج کردن آب دهان چندین بار در روز، تاثیر قابل توجهی در درمان زخم‌های ناشی از آفت دارد.

فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت

این بیماری زمانی رخ می‌دهد که لبه ناخن انگشت پا به سمت پایین خمیده می‌شود و در پوست اطراف ناخن فرو می‌رود. برای کاهش تورم و درد ناشی از این مشکل می‌توان پاها را چندین بار در روز در آب نمک ولرم غوطه‌ور کرد، سپس محل آسیب دیده را با پماد آنتی بیوتیک و باند پوشاند. در صورت بهبود نیافتن یا بدتر شدن این وضعیت، افراد باید به پزشک مراجعه کنند.

پسوریازیس و اگزما

غوطه‌ور شدن در  آب‌ نمک‌های غنی از مواد معدنی به رطوبت پوست کمک کرده و  قرمزی آن را کاهش می‌دهد. در صورت ابتلا به پسوریازیس یا اگزما، استفاده از آب نمک می‌تواند درد قسمت‌های پوسته‌پوسته و ملتهب را درمان کند. حتی مصرف یک فنجان نمک در آب حمام نیز می‌تواند علائم اگزما را کاهش دهد. جوش شیرین نوعی نمک و همچنین یک آنتی‌اسید طبیعی است که PH معده را متعادل می‌کند؛ در مواقعی که افراد احساس سوزش در معده می‌کنند، ریختن یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین در یک لیوان آب سرد و نوشیدن آن بعد از غذا توصیه می‌شود.

کد خبر 379830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.