ایران با سیاست تعاملی به دنبال افزایش روابط با کشورهاست

محمد جواد ظریف که برای میزبانی از مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، به اصفهان سفر کرده است با استاندار و مقامات استان اصفهان دیدار کرد.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که به اصفهان سفر کرده است صبح امروز-پنجشنبه ۳۰ خرداد- در جمع مدیران استان در استانداری اصفهان گفت: ایران اسلامی با حفظ سیاست تعاملی، روابط خود با کشورهایی که نگاه برابری و دوستی با ملت ها دارند را افزایش می دهد.وی افزود: همدلی و یک صدایی همه مسئولان و مردم در کشور می تواند به تقویت این امر کمک کند.

ظریف با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر تغییر سیاست‌ها و رفتار ایران ادامه داد: ایران سیاست‌های خود در منطقه را زیر سایه تحریم یا تهدید آمریکا تغییر نخواهد داد و همان طور که در چند سال گذشته با سیاست تعاملی عمل کرده، روابط خود با کشورهایی که نگاه برابری و دوستی با ملت ما دارند را افزایش می دهد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: شرایط بین المللی حاکم در جهان نشان می دهد که اغلب کشورها با سیاست های آمریکا مخالف هستند به عنوان مثال دوسال است که اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا موضع گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا در حوزه میدانی و بین المللی احساس می کند که ناموفق ظاهر شده و حتی در برجام نیز شکست خورده است، اما برخی در ایران به دنبال القای ناامیدی وعدم اطمینان به آینده در مردم هستند از سویی دیگرعده ای هم به دنبال دوگانه سازی در کشور بوده اند که اعتقاد دارم هر دو جناحی که به این مسأله دامن می زنند مقصرند چراکه ما در شرایط سختی نیستیم، اما وضعیت اقتصادی را تا حدودی کنترل نکردیم.

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: این ملاقات بسیار سازنده بود و در فضایی توام از محبت و صمیمیت انجام شد.

در ادامه این دیدار، رضایی استاندار اصفهان، گزارشی از وضعیت استان ارائه نمود و برخی از مدیران نیز مشکلات و چالش های حوزه های مختلف نظیر گردشگری، شهری، عمرانی، صنعتی، فرهنگی و بهداشتی استان را مطرح کردند.

کد خبر 379828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.