تاج: بودجه فوتبال کشور از سه بازیکن قطر کمتر است/ در جام جهانی خیاط برده بودیم لباس بدوزد!

رییس فدراسیون فوتبال گفت: احساس می کنم در استان اصفهان همه چیز به مادیات ختم می‌شود و این خیلی خوب نیست و باید جدی و محکم فوتبال استان فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تاج امروز _ پنج شنبه ۳۰ خرداد ماه_ در مجمع عمومی سالیانه هیئت فوتبال استان اصفهان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار شد، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در خدمت عزیزان هستم؛ فوتبال اصفهان یک فوتبال پویا پربازده و فعال است؛ قبل از انقلاب خودم در تیم راه آهن بازی می‌کردم و در آن زمان آقای آقاجان سرمربی وقت می‌گفت که تیم‌های زیادی در اصفهان هستند و همه تیم‌های اصفهان شانه به شانه بازی می‌کردند.

وی با بیان اینکه نباید بگزاری فوتبال اصفهان بمیرد، افزود: محلات در گذشته کارخانه بازیکن سازی بود؛ باید بپذیریم در اصفهان فقط یک سپاهان و ذوب آهن است و هر خبری که از اصفهان می‌آید مربوط به این دو تیم است و این زیبنده اصفهان نیست؛ در گذشته عمده ورزش در زمین خاکی بود و در گذشته در لیگ اصفهان صبح و بعد از ظهر فوتبال بازی می‌کردیم؛ زمین‌های خاکی و کارخانه بازیکن سازی از بین رفته است. در تهران زمین‌های خاکی فعال است و جنب و جوش دارد و فضای خیلی خوبی دارد و لیگ‌های معتبری دارد و در برخی استان‌ها است و برخی نیست. احساس می‌کنم نباید بگذاریم فوتبال استان اصفهان بمیرد  و پتانسیل‌های این استان نزدیک به تهران است، ما باید بپذیریم که اصفهان تنها با سپاهان و ذوب آهن در فوتبال شناخته شده است که به نظرم این مسئله خیلی زیبنده استان نیست.

رییس فدراسیون فوتبال افزود:نباید فوتبال را به درآمد و هزینه و دستمزد ببینیم؛ احساس می‌کنم در استان همه چیز به مادیات ختم می‌شود و این خیلی خوب نیست فوتبال استان باید خیلی جدی و محکم فعال بشود.

تاج با بیان اینکه باید فوتبال اصولی داشته باشیم، افزود باید از کسانی که در فوتبال قدیم هستند مثل آقای اکبری، شکوری، استیلی و غیره در بخش مدیریتی فوتبال استفاده کنیم. فوتبال را در حوزه مدیریتی در استان‌های اصفهان خوزستان و فارس را همچون همه استان‌ها دنبال می‌کنم؛ یک گزارش در مورد هیئت‌ها دادند که خواندم فوتبال در استان‌ها  وضعیتش خیلی خوب نیست، معمولا در هیئت شهرستان‌ها منبع درآمدی نیست و به همین دلیل مسئولان هیئت‌ها خیلی کم خودشان را درگیر می‌کنند و بعضی‌ها از جیبشان هزینه می‌کنند. حوزه فوتبال مثل یک پازل است و بخش‌های متفاوتش باهم همگن رشد نکرده‌اند؛ یعنی چندین بازیکن هستند که قراردادهای چندی میلیاردی می بندد اما بخش‌های مدیریتی تیم‌ها، سرپرست تیم‌ها و یا مربی چنین در آمدی ندارند؛ چنین مسائلی کاروان فوتبال را کند کرده است. در فوتبال  باید به دنبال کسانی باشید که با درآمد حداقلی کنار بیایند و مدیر باشند، باید سراغشان برویم.

وی با بیان اینکه وضعیت فوتبال بانوان مناسب است و پیشرفت‌های چشمگیری داشتنه اند، تصریح کرد: بخش بانوان استان اصفهان همیشه قدرتمند بودند باید روی استعدادها سرمایه گذاری کرد. در ایلام بهترین بازیکنان فوتسال را داریم فوتسال  و آنجا یک تیم ندارد که برای شهر خودشان بازی کنند. اصفهان در فوتسال کارهای خوبی انجام داده است و باید بازیکن سازی را در اصفهان به شکل جدی پیگیری کنیم. 

تاج با اشاره به اینکه بازیکنانی داریم که در هیچ لیگی بازی نمی‌کنند اما بازیکن هستند، افزود: لیگ دسته یک ، دو، سه و استانی داریم که مردم آن را می‌بینند و اما هستند بازیکنانی که در هیچ لیگی نیستند و بازی می‌کنند،  سال گذشته از همین بازیکنان در برخی از تیم‌ها استفاده شد که کار بسیار خوبی بود و تیم را بر روی قد و قواره درست کرده بودند و هیمن بازیکنان را پرورش می‌دهند، فیزیک در دنیا خیلی مهم شده است و افرادی که اندام مناسبی داشته باشند را انتخاب می‌کنند و پروش می‌دهند. 

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون فوتبال تمایل دارد با آموزش و پروش در زمینه استعدادیابی فوتبال هماهنگ شود، تصریح کرد: ما دوست داریم این اتفاق بی افتد اما دلایلی وجود دارد که نمی‌خواهم این موضوعات را واکاوی کنم، در مجموع اینکه با آموزش و پرورش یکی بشویم خیلی ایده آل است.

تاج با اشاره به تحریم‌ها ظالمانه امریکا علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد:کشور امسال و سال‌های گذشته دچار گرفتاری‌های تحریمی و ظالمانه شده است و باید با همین پول فوتبال را اداره کنیم. بودجه‌ای که  کشور را اداره می‌کنیم به اندازه پول سه بازیکن قطر است یا کمی کمتر! توانسته‌ایم با هیمن بضاعت بیستم دنیا و اول آسیا شویم و هشت سال  است که اول آسیا هستیم. رقبای ما مثل عربستان امارت و دیگران با این همه هزینه‌هایی که می‌کنند، رتبه‌شان کمتر از ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در فوتسال هم تیم ملی فوتسال ایران سوم جهان است و در جام جهانی سوم شد؛ در جام جهانی کلمبیا خیاط برده بودیم تا لباس‌هایی که پاره شده بود را بدوزد. و با آن شرایط سوم جهان شدیم. من در بازی‌های آخر بودم پیشنهادم این است که با بودجه باید فکر کنیم همین است باید با همین فضا کار کنیم و تلاش کنیم چون فضای فوتبالم الان خیلی ایده آل نیست. نمی‌توانیم الان پولی را وارد کشور کنیم شاید الان ده میلیون دلار یا بیشتر طلبکاریم اما نمی‌توانیم وارد کنیم. وزارت ورزش محدودیت‌هایی دارد  درمجموع این وضع را در همه استان‌ها داریم اما باید با همین وضعیت این سیستم را بگردانیم؛ مطمئنیم شرایط اینطور نمی‌ماند و بهتر خواهد شد و تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد:استان اصفهان یک پشتوانه برای همه تیم‌های ملی است و مدیران خوبی در اصفهان بار آمدند که بعضی از آن‌ها مدیران تیم‌های ملی هستند، خیلی از بازیکن‌های تیم ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی از استان اصفهان هستند؛ هم سپاهان و هم ذوب آهن دو تیم عالی هستند که مایه مباهات در لیگ برتر هستند.

کد خبر 379826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.