چند نکته برای چیدمان خانه‌های کم نور

نور مناسب یکی از عوامل مهم در استاندارد شناخته شدن منازل مسکونی است. امروزه آپارتمان‌های تنگ و تاریک و به دور از نور طبیعی، رشدی قارچ گونه دارند و تعدادشان روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اینکه هر روز تعداد آپارتمان های تاریک و کوچک زیاد می شود اما می توان چیدمان این محیط های کم نور را به گونه ای انجام داد که روشن تر به نظر آیند:

استفاده از نورهای مناسب  

ابتدا باید نقاط کم نور خانه را شناسایی کرده و در آن‌ها از لامپ های ال ای دی استفاده کنید. این لامپ ها از جمله منابع روشنایی هستند که به نور طبیعی شباهت زیادی دارند.  این لامپ ها در طولانی مدت با نوری گرم اتاق ها را روشن می کنند. توجه داشته باشید که هر چه از منابع نوری بیشتری استفاده کنید، محیط کوچکتر و کم نورتر به نظر می آید. در این خانه ها باید از نور ملایم استفاده کرد. به جای استفاده از چراغ های قوی مثل فلورسنت، از چراغ های کوچک قابل تنظیم یا چراغ های دکوراتیو استفاده کنید. یک لوستر بزرگ و پرنور را فراموش کنید و در عوض از یک لوستر متوسط با نور ملایم و چراغ های تزیینی مثل آباژور بیشتر استفاده  کنید.

یکی از مواردی که کمتر به آن دقت می شود توجه به تورفتگی های دیوارهاست. این تورفتگی ها اگر با یک چراغ کوچک و یک نور ملایم روشن شوند ، محیط را پرنور تر و دلباز تر نشان می دهند. 

توجه به رنگ های مناسب 

ممکن است شما رنگ های تیره را دوست داشته باشید و مثلا بخواهید در چیدمان خانه تان از رنگ های قهوه ای و سورمه ای استفاده کنید. اما اگر خانه کم نوری دارید، بهتر است این رنگ ها را فراموش کنید. مناسب ترین رنگ ها برای محیط های کم نور، رنگ های روشن مثل کرم، بژ و به ویژه سفید هستند. این دست رنگ ها، نور را منعکس می کنند و باعث می شوند تاریکی محیط تا حدی رفع شود. حالا می توانید از رنگ های تیره به عنوان تزیین یا در چارچوب های در و پنجره استفاده کنید.     

علاوه بر دیوارها، مبلمان خانه را هم به رنگ روشن استفاده کنید. کفپوش مناسب را فراموش نکنید، کفپوش های رنگ روشن و یا براق و منعکس کننده نور محیط را دلبازتر نشان می دهند. آجرهای شیشه ای که در گذشته در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند، در مکان های تاریک و کم نور برای عبور دادن نور، انتخاب بسیار درست و مناسبی هستند. برای اتاق های نشیمن و یا آشپزخانه های کم نور می توانید از مبل و یا صندلی های حصیری روشن استفاده کنید که نور را از میان خود عبور می دهند.

کد خبر 379821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.