آرزو دارم حلقه حفاظتی در اصفهان راه‌اندازی شود/چهار اقدام برای کاهش ترافیک شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به عنوان یکی از پل‌های رینگ چهارم از برنامه زمانبندی جلوتر است، گفت: آرزو دارم حلقه حفاظتی در شهر اصفهان راه‌اندازی شود چراکه یکی از بهترین خدماتی خواهد بود که می‌توان به شهروندان هدیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_پنج‌شنبه ۳۰ خردادماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با ابراز تأسف از آلودگی هوا اظهار کرد: منشاء این آلودگی‌ها از شرق و شمال استان همچنین استان سمنان است که امیدواریم طبق اطلاعات واصله تا عصر امروز کاهش یابد و شرایط جوی بهبود پیدا کند.

وی به شهروندان به خصوص اقشار آسیب‌پذیر توصیه کرد: تا حد امکان از منزل خارج نشوند و مراقبت ویژه‌ای از خود داشته باشند.

نوروزی با اشاره به حضور میهمانان ویژه‌ای در شهر اصفهان، افزود: هفته گذشته وزیر انرژی روسیه همراه با هیئت عالی رتبه و وزیر نیرو میهمان اصفهان بودند و در بخش برق و آب اتفاقات خوبی را شاهد بودیم و پیگیری‌های خوبی در حل مسائل آب شد.

وی ادامه داد: همچنین در سه روز گذشته میزبان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان بودیم و در ارتباط با طرح «اصفهان ۲۰۲۰» توافق های خوبی صورت گرفت.

شهردار اصفهان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به اصفهان، گفت: امروز محمدجواد ظریف و امشب نیز وزیر خارجه ترکیه به اصفهان سفر خواهند کرد که امیدواریم این دیدارهادر شهر اصفهان منشأ خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه یازدهیمن نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در شهر اصفهان بر پا شده و افراد زیادی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان در نصف جهان حضور دارند، خاطرنشان کرد: تمام رؤسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای مراکز استان‌های کشور و بیش از ۶۰ نماینده از ۱۲ کشور در نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان حضور یافته‌اند و بی‌شک این مهم دستاوردهای خوبی برای شهر به همراه خواهد داشت.

پروژه ۲۰۲۰ دریچه‌ای به سوی دنیا

نوروزی با اشاره به رونمایی از طرح «اصفهان ۲۰۲۰» اظهار کرد: نخستین محور از مجموع محورهای هفت گانه برنامه‌ سنجش‌پذیر، توجه به موضوع گردشگری بود که یکی از پروژه‌های مهم آن که به تصویب شورای شهر نیز رسید، پروژه «اصفهان ۲۰۲۰» بود.

وی افزود: پروژه ۲۰۲۰ دریچه‌ای به سوی دنیا و امکانی برای تمرکز و تجمیع تمام توانمندی‌ها، امکانات و منابع است تا بتوانیم در اصفهان از توانمندی‌های خودمان استفاده و توانمندی‌های کشور را به آن اضافه کرده و مؤثرتر، کارآمدتر و موفق‌تر در عرصه گردشگری فعالیت کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به دائر بودن غرفه ۲۰۲۰ در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی و صنایع دستی استان اصفهان، تصریح کرد: این غرفه تا ۳۱ خردادماه سال‌جاری فعال است و از شهروندان دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از نمایشگاه، از غرفه ۲۰۲۰ بازدید و سؤالات همچنین نظرات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر امور خارجه کشور تمام هدایای دریافتی خود را به اصفهان تقدیم کرده است، امروز نمایشگاه هدایای محمدجواد ظریف به صورت موقت در کتابخانه مرکزی اصفهان راه‌اندازی می‌شود، البته مکان بهتری را برای این موضوع تخصیص خواهیم داد تا با حضور وزیر افتتاح شود؛ قطعاً این اتفاق می‌تواند فرصت خوبی برای شهر اصفهان باشد.

نجات خیابان عطار از آلودگی

نوروزی با اشاره به ساماندهی پرنده‌فروشان خیابان عطار نیشابوری، گفت: دغدغه جدی ساکنان خیابان عطارنیشابوری فعالیت پرنده‌فروشان است، در نخستین سخنرانی به این مشکل اشاره و به مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل ماموریت داده‌ایم تا این مسأله را رفع کند.

وی افزود: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری زمینی به وسعت ۱۴.۵ هکتار را تحت عنوان «باغ تندرستی» پیش بینی کرده و در حال حاضر این پروژه ۵۰ درصد  پیشرفت فیزیکی داشته و البته مقرر شده تا بازار گل و گیاه، بازار ماهیان و پرندگان زینتی و گیاهان دارویی در آن احداث شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر خیابان عطار نیشابوری دو مشکل مهم دارد، ادامه داد: فعالیت فروشندگان پرندگان زینتی و ذبح مرغ‌های زنده از مشکلات این خیابان است که با تدابیر انجام شده پرنده‌فروشان زینتی به باغ تندرستی انتقال داده می شود، اما برای کشتار مرغ‌ها زمینی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده و توافق لازم بین سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و منطقه ۱۰ انجام شده است همچنین مجوز احداث کشتارگاه برای ذبح مرغ‎‌ها توسط دامپزشکی صادر و طرح آماده شده که در این راستا درصددیم تا در اولین فرصت این کشتارگاه احداث شود.

وی تاکید کرد: احداث کشتارگاه برای ذبح مرغ‌ها، نجات خیابان عطار از آلودگی‌ها و اقدامات ضدبهداشتی و جلب رضایت مردم را رقم خواهد زد.

دولت آباد بار ترافیکی به دوش نمی‌کشد

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال شهروندی که در خصوص افتادن بار ترافیک شمال شهر بر دوش جاده دولت آباد ابراز نگرانی کرد، گفت: رینگ چهارم به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که حدود ۴۶ کیلومتر آن از اصفهان، ۷.۳ کیلومتر از دولت آباد و ۱.۱ آن از شهر خورزوق عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم از کنار سیتی سنتر، به پل اشکاوند، کارخانه قند، بزرگراه اردستانی، قبل از دولت آباد به جاده فرزانگان، حریم دولت‌آباد و به سمت خورزوق می‌گذرد، تصریح کرد: بخشی که به سمت دولت آباد است، در حیطه اختیارات اصفهان نیست، اما شهرداری اصفهان برای رفع مشکلات ترافیکی و تردد خودروهای سنگین، جاده فرزانگان را به طور مورب به بزرگراه اردستانی که تقاطع غیرهمسطح آن به سرعت در حال احداث است، متصل می کند؛ جاده شش کیلومتری بی نظیری احداث می‌شود و با این اتفاق رانندگان خودروهای سنگین که از جاده فرزانگان  به سمت خیابان بعثت حرکت می‌کردند، به ادامه جاده فرزانگان و پل اردستانی هدایت می‌شوند و با این اقدام هیچ کامیونی حق عبور به سمت بعثت، سه راه نقشینه و چمران را نخواهد داشت.

نوروزی با تاکید بر اینکه جاده فرزانگان بخشی از رینگ نیست، بلکه رینگ بالاتر از جاده به سمت دولت‎آباد خواهد بود، گفت: امیدواریم اگر در آینده نیاز به احداث زیرگذر یا پل روگذر در این بخش شد، با مشارکت شهرداری اصفهان، شهرداری دولت آباد و حمایت دولت این اتفاق رقم بخورد.

آرزو دارم حلقه حفاظتی در شهر اصفهان راه‌اندازی شود

وی افزود: آرزو دارم حلقه حفاظتی در شهر اصفهان راه‌اندازی شود زیرا این یکی از بهترین خدماتی خواهد بود که می‌توان به شهروندان هدیه کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به عنوان یکی از پل‌های رینگ چهارم از برنامه زمانبندی جلوتر است، خاطرنشان کرد: در پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان به عنوان دومین پل رینگ که ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده، پنج پل با ارتفاع ۱۴.۵ متر و طول یک و نیم کیلومتری با هم تلاقی پیدا می‌کند و دروازه ورودی شهر و یکی از ابرپروژه‌ها خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک شهرداری خورزوق و ابریشم و فرمانداری اصفهان رینگ چهارم احداث و شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک باشیم همچنین توزیع خوبی برای هدایت خودروها به مسیرهای اصلی رقم بخورد.

برای ترافیک یزدآباد باید چاره‌ای اندیشید

نوروزی با اشاره به عرض کم پل یزدآباد و ترافیک زیاد بر روی آن که به عنوان گلایه از سوی یکی از شهروندان مطرح شد، اظهارکرد: این پل مشترک بین شهر ابریشم و شهرداری منطقه ۱۳ اصفهان بوده و نظارت آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.

وی ادامه داد: قرار شد شهرداری ابریشم و شهرداری منطقه ۱۳ جلسه مشترکی با حضور رییس پلیس راهور و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی برگزار کنند و مسائل مربوط به پل یزدآباد را بررسی و آن را یکطرفه و علامت گذاری کنند که این طرح مورد استقبال شهروندان قرار نگرفت، از این رو مقرر شد نهادهای مربوطه چاره اندیشی مناسبی داشته باشند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از فاصله ۲۰۰ متری پل یزدآباد حلقه حفاظتی شهر عبور خواهد کرد و پل بزرگی به واسطه این پروژه احداث و مشکلات ترافیکی آن نقطه از شهر برطرف می‌شود، اما تا آن زمان باید تدبیری اندیشید تا مشکل ترافیکی رفع شود.

چهار اقدام برای کاهش ترافیک شهر

وی با بیان اینکه در حوالی پل یزدآباد پایانه اندیشه احداث خواهد شد، تصریح کرد: چهار اقدام برای کاهش ترافیک شهر انجام می‌شود که در برخی از آنها مقاصد گردشگری را دنبال می‌کنیم که شامل احداث پایانه‌ای در مجاورت ایستگاه امام حسین(ع) خط دو مترو، پایانه اندیشه (که زمان بهره‌برداری ضرورت احداث پل جدید در مسیر رینگ چهارم در مسیر رینگ بییشتر احساس می شود)، پارک سوار در پایانه صفه و پارک سوار عاشق‌آباد می شود که امیدواریم هر چه زودتر شاهد اجرایی شدن آن‌ها باشیم تا راه‌ها برای مردم هموار شود.

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی باید ساماندهی شود

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال یک راننده تاکسی راجع به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی که معیشت آنها را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: رانندگان تاکسی با تعامل می توانند در بهبود فضای شهر و ایجاد امید در بین شهروندان تاثیرگذار باشند.

نوروزی با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر، گفت: نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در حیطه اختیارات شهرداری نیست بلکه یک موضوع کلی در کشور است و وزارت کشور و صمت (سازمان صنعت معدن و تجارت) در تلاش برای ساماندهی آنها هستند.

وی تاکید کرد: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی باید ساماندهی شود، به هیچ عنوان راضی به اینگونه شرایط نیستیم و باید تکلیف تمام آنها به صورت قانونی مشخص و قانونمند شوند؛ نباید فعالیت آنها موجب نارضایتی رانندگان تاکسی شود.

شهردار اصفهان در رابطه با سؤال دیگر این راننده درمورد بسته حمایتی گفت: نصب سامانه هوشمند سال‌های گذشته انجام شد البته از ابتدای فعالیت خود صدای نارضایتی رانندگان تاکسی را شنیدم؛ از این رو برای حمایت از رانندگان تاکسی بسته حمایتی در نظر گرفته شد و خوشبختانه تاکنون ۱۲ هزار حلقه لاستیک رایگان و یک هزار روکش صندلی به مشمولان طرح تحویل داده شد.

نوروزی با بیان اینکه در اقدامی دیگر قول دادیم رانندگان تاکسی را به مدت یکسال از پرداخت هزینه تعرفه کارت شهری معاف کنیم، تصریح کرد: اگر راننده‌ مشمولی از بسته حمایتی برخوردار نشده، گزارش کند تا رسیدگی لازم انجام شود.

وی گفت: امیدواریم دغدغه‌های شهروندان بیشتر منتقل شود و تمام مدیران شهرداری با احساس مسئولیت برای رفع این دغدغه‌ها تلاش کنند زیرا داشتن شهری مساعد برای زندگی هر چه بهتر شهروندان را آرزو داریم و امیدواریم بتوانیم مشکلات را بشناسیم و برای رفع آنها تلاش کنیم زیرا شناخت مشکل مهمتر از رفع آن است.

کد خبر 379819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.