اجرای طرح آبرسانی به ۲۴ روستای نایین

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: طرح "مجتمع آبرسانی روستایی کوهستان بهارستان" با هدف آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان نایین و تامین آب شرب سالم و پایدار برای بیش از ۵۰۰۰ نفر از اهالی روستاهای این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در حاشیه بازدید وزیر نیرو از طرح آبرسانی روستایی مجتمع کوهستان بهارستان نایین در خصوص مشخصات کلی این طرح، اظهار کرد: برای اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری از این طرح، ۵۶ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال آب با لوله های چدن نشکن، فولادی و پلی اتیلن، چهار باب مخزن ذخیره بتنی با مجموع ظرفیت ۲۰۰۰ مترمکعب، یک باب ایستگاه پمپاژ آب و یک باب آب شیرین کن احداث خواهد شد.

وی اعتبارات هزینه شده در فاز اول این طرح را ۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام طرح مورد نیاز خواهد بود.

امینی با بیان اینکه تاکنون یک باب مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی و دو کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری کامل برسد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ادامه داد: آبرسانی به ۵۲ روستای لای سیاه نایین نیز در دستور کار قرار دارد و تا کنون به حدود ۲۰ روستا در منطقه لای سیاه نایین از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند .

وی با اشاره به تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه آبرسانی مجتمع لای سیاه نایین گفت: با تخصیص بودجه به این پروژه در سال ۱۳۹۸ امید است که در سال آینده شاهد بهره برداری از آبرسانی به مجتمع لای سیاه باشیم.

امینی با بیان اینکه با اجرای خط دوم انتقال آب به نایین تمام ساکنان شهری و روستایی نایین از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند، تصریح کرد: با اجرا شدن خط دوم انتقال آب به نایین، دسترسی پایدار مردم این منطقه کویری به آب شرب مهیا می شود.

کد خبر 379818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.