حفظ مدارس هیئت امنایی در دستور کار آموزش و پرورش اصفهان است

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان از تصمیم این شورا برای توسعه مدارس هیئت امنایی خبر داد.

به گزارش ایمنا، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان با حضور فرماندار شهرستان اصفهان، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، عضو شورای شهر اصفهان و مدیران نواحی آموزش و پرورش برگزار شد.

بزرگترین‌ ناحیه آموزش و پرورش با بیشترین مشکل

حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش شهرستان اصفهان با اشاره به بحران کمبود فضای آموزشی در این ناحیه اظهار کرد: ناحیه شش آموزش و پرورش با ۳۷هزار دانش آموز در شهر اصفهان و ۸۰ روستا تنها ۲۵۰ آموزشگاه دارد و این موضوع کمبود فضای آموزشی را برای این ناحیه به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان این ناحیه در حال افزایش است و این موضوع معضلاتی به همراه دارد، ادامه داد: در سال ۹۳ تعداد ۲۸ هزار دانش آموز در ناحیه شش درس می‌خواندند که این آمار تا امسال تا ۹ هزار نفر افزایش داشته است اما تعداد نیروی انسانی ما رشد ندارد و حتی بازنشستگان این ناحیه چون در این منطقه ساکن نیستند حاضر به تدریس در این ناحیه نمی‌شوند.

حسینی در خصوص مشکلات تعداد زیاد وجود اتباع در ناحیه شش، افزود: اتباع ۱۴ درصد دانش آموزان ناحیه شش را تشکیل می‌دهد و به دلیل اینکه برخی مدارس روستاها حاضر به قبول این اتباع نیستند آن‌ها برای درس خواندن مجبور به رفتن به روستاهای مجاور هستند و این هزینه سرویس‌ها را بالا می‌برد.

بهترین راه بالا بردن سرمایه اجتماعی تقویت آموزش و پرورش است

همچنین رییس سابق شورای آموزش و پرورش با تایید مشکلات بیان شده در ناحیه شش اذعان کرد: بخشی از مشکلات ناحیه شش مثل کمبود نیرو، کشوری است و باید فکر اساسی برای حل این مشکلات کرد و این نیازمند یک برنامه ملی است.

فریبرز امیری با تاکید بر اینکه راه بالا بردن سرمایه اجتماعی تقویت آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش رکن اساسی رشد یک کشور است و در کشور ما نیز باید این توجه بیش از پیش شود تا منجر به اتفاقات خوبی شود.

بازنگری سالانه مدارس هیئت امنایی ضروری است

همچنین رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان اضفهان با اشاره به سیاست مدرسه محوری، توسعه مدارس هیئت امنایی را ضروری دانست و افزود: این امر با توجه به کمبود بودجه آموزش و پرورش و نیز در جهت پیگیری سیاست مدرسه محوری لازم است.

حسین سیستانی با بیان اینکه باید سالانه مصوبات مدارس هیئت امنایی بازنگری شود اظهار کرد: مصوبات این مدارس باید هر سال بازنگری شود و گزارش عملکرد سالانه نیز برای این نوع مدارس تنظیم شود تا بتوان به توسعه این مدارس کمک کرد.

چرایی طی مسافت زیاد برای رسیدن به مدرسه بررسی شود

همچنین نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سالانه بسیاری از دانش آموزان مسافت‌های زیادی برای رسیدن مدارس خود طی می‌کنند، گفت: باید این موضوع ریشه یابی شود که ببینیم آیا در توزیع عادلانه امکانات کوتاهی کردیم یا پای سلایق شخصی دانش‌آموزان مانند باکلاس بودن وسط است.

علیرضا نصراصفهانی با بیان این این معضل باعث بروز مشکلات بلندمدت می‌شود، ادامه داد: پایداری این روند، معضلاتی مثل آلودگی هوا و ترددهای زیاد در اول صبح را دارد و این لزوم حل آن را بالا می‌برد.

رییس اداره ناحیه شش دلیل این اتفاق را متنوع بودن عناوین مدارس قلمداد کرد و گفت: در شهر شاهد عنوان‌های متفاوتی مانند نمونه، تیزهوشان، شاهد، غیر انتفاعی و... برای مدارس هستیم و این رغبت خانواده‌ها برای تجاوز از محدوده محل سکونت خود را بالا می‌برد.

نایب رییس شورای شهر در ادامه با بیان اینکه احتمال دارد در سال جدید متولی سرویس‌های مدارس، مدیران مدارس شوند، افزود: طی تلاش‌هایی که انجام شد سعی کردیم این بار را روی دوش مدیران مدارس نگذاریم اما این احتمال وجود دارد.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان با اشاره به نقش کلیدی معلمان در تربیت نسل آینده تصریح کرد: من از اول معتقد بودم باید بودجه خوبی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود اما همیشه از این موضوع چشم‌پوشی شد و نتیجه آن می‌تواند ایجاد یک نسل ضعیف آموزشی باشد.

کد خبر 379810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.