سایت دبیرخانه شهرجهانی صنایع دستی رونمایی شد

در روز دوم از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان،سایت دبیرخانه شهرجهانی صنایع دستی در غرفه معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان رونمایی شد.

جعفر جعفرصالحی، معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره این سایت به خبرنگار ایمنا گفت: پس از انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی به صورت غیررسمی فعالیت‌هایی آغاز شده بود و محتوایی‌هایی در این راستا در سایت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بارگذاری شد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد سایت در حوزه صنایع دستی، ادامه داد: نیاز بود که به سمت ایجاد یک سایت تخصصی و جهانی صنایع دستی پیش رفت و بهترین زمان برای رونمایی از آن در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی اصفهان بود.

وی با اشاره به اهداف این سایت، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این سایت ارائه نقاط قوت اصفهان در شاخه‌های مختلف از جمله معرفی رشته‌ها، هنرمندان، آثار و فعالیت‌های دبیرخانه شهر جهانی بود. این مطالب به عنوان یک منبع اطلاعاتی در دو زبان فارسی و لاتین در اختیار مخاطبان قرارخواهد گرفت و این سایت به عنوان یک منبع اطلاعاتی قوی و مرجع خواهد بود.

جعفرصالحی افزود: اصفهان در یک سال دو عنوان "شهر جهانی صنایع دستی" و "شهر خلاق صنایع دستی" را کسب کرد که متولی عنوان اولی سازمان میراث فرهنگی و دوم شهرداری اصفهان است. اخیرا تفاهم‌نامه‌ای بین این دو ارگان امضا شده تا بتوان با کمک به شهر خلاق، اطلاعات آن بخش را نیز بالا برد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره نیازهای اصلی صنایع دستی اصفهان، خاطرنشان کرد: مرکز بزرگ صنایع دستی همچنین مرکز فروش و موزه صنایع دستی از نیازهای اساسی اصفهان در این حوزه است. ضمن اینکه راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی در اصفهان بسیار راه‌گشا برای پیشبرد اهداف عناوین "شهر خلاق" و "شهر جهانی" خواهد بود. با هم‌افزایی که بین ارگان‌ها در اصفهان شکل گرفته در تلاش هستیم تا این دو عنوان را حفظ کنیم.

کد خبر 379809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.