۴۰ سال غفلت مدیران دولتی برای آبرسانی به اصفهان/ توزیع آب در کشور عادلانه باشد

امام جمعه اصفهان در دیدار با وزیر نیرو با بیان اینکه توزیع آب از سوی دولت باید عادلانه باشد، گفت: آبرسانی به اصفهان مسئله ای است که مدیران دولتی از ابتدای انقلاب نسبت به آن غفلت داشتند و بدون اینکه انتقال آب به اصفهان تقویت شود،آب برای یزد انتقال داده شد.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار وزیر نیرو اظهار کرد: آبرسانی به اصفهان مسئله ای است که مدیران دولتی از ابتدای انقلاب اسلامی نسبت به آن غفلت داشته اند و بدون اینکه آب انتقالی به اصفهان تقویت شود، آب به یزد انتقال یافت.

وی با بیان اینکه آب جز انفال است و باید توزیع آن توسط دولت عادلانه باشد، افزود: جمعیت کنونی استان اصفهان پنج میلیون نفر و روز به روز در حال افزایش است بنابراین باید با توجه به  جمعیت فعلی اصفهان آب تأمین شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: بنده در دیدار با با مسئولان دولت قبلی و کنونی تذکر داده ام که به فکر آبرسانی به استان اصفهان باشید زیرا این مسئله حیاتی است.
وی با اشاره به اجلاس مشترک اقتصادی ایران و روسیه در اصفهان و با تأکید بر لزوم توجه به کشت فراسرزمینی در روسیه عنوان کرد: ایران کشاورزان متخصصی دارد و این کشاورزان می توانند در زمین های حاصل خیز روسیه و با آب فراوان آنجا کشت داشته باشند و حتی محصولات تولیدی به کشور وارد شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه تولید برق در کشور جزء افتخارات نظام اسلامی است، گفت: پیشرفت های علمی، خدماتی و رفاهی، توسعه راه ها و غیره نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت های چشم گیری داشته و لازم است تا مردم نسبت به آن آگاهی پیدا کنند.

وی با انتقاد از نرخ بالای سود بانکی خاطرنشان کرد: چرا یک دامدار باید به دلیل گرفتن وام ۲۴ درصد، گوسفندانش را بفروشد تا پول بانک را بازپس دهد، در حال حاضر سود بانکی به گونه ای نیست که سرمایه های مردم به سمت تولید حرکت کند، از سوی دیگر دستگاه ها به گونه ای اقدام می کنند که تولیدکنندگان در کشور اذیت شوند، متأسفانه ما با تولید کننده روابط مطلوبی نداریم براین اساس رسیدگی به تولیدکننده ضروری است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: لازم است تا کارهای زیربنایی اقتصاد ساماندهی شود تا دامداران، کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانند تولید داشته باشند نه اینکه سرمایه خود را در بانک بگذارند و سود دریافت کنند.

وی گفت: یکی از کارهای غلط و خلاف شرع بیمه ساختمانی است، بیمه ساختمانی وجود دارد که سازنده ساختمان، بر اساس متر باید پول پرداخت کند، در حالیکه در صورت حادثه، بیمه هیچ خسارتی نمی دهد و پرداختی های سازنده ساختمان به عنوان حق بیمه برای کارگران ساختمانی کشور هزینه می شود، این درحالی است که دولت وظیفه دارد از بودجه عمومی کشور نیمی از حق بیمه کارگران ساختمانی را مانند رانندگان پرداخت کند.

روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ایران دارد

در این دیدار همچنین رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به سفر سال گذشته پوتین به ایران و دیدار با رهبر انقلاب، اظهار کرد: با پیشنهاد وزارت خارجه و تصمیم دولت، مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از وزارت اقتصاد به وزارت نیرو واگذار شد که اجلاس این کمیسیون در تهران و اصفهان به مدت سه روز برگزار شد.

وزیر نیرو افزود: روس ها برای توسعه روابط وابسته به ساز و کار کمیسیون مشترک هستند زیرا ارتباطات اقتصادی کشورهای بلوک شرق به طور عمده در چهارچوب کمیسیون های مشترک اقتصادی است.

وی ادامه داد : روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ما دارد و در حال حاضر رقم بالایی از محصولات گلخانه ای ایران هر روز صبح در سوپر مارکت های مسکو عرضه می شود.
اردکانیان افزود: روس ها اعلام آمادگی کردند ۲۰ هزار هکتار مرتع را در یکی از استان های جنوبی روسیه در شمال قفقاز، برای دام پروری در اختیار ایران بگذارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه بخشی از نیازهای ما به غلات از روسیه تأمین می شود، خاطرنشان کرد : از سال ۱۳۹۳، پنج کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان برگرفته از مدل اقتصادی اتحادیه اروپا، اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تشکیل دادند و این اتحادیه ۱۹۰ میلیون نفر جمعیت دارند، آنان این پنج کشور را به یک منطقه آزاد تجاری میان خود تبدیل کرده اند و تعرفه ترجیحی قرار داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ کشور دنیا در صف عضویت در این اتحادیه قرار دادند و تنها عضویت کشورهای ویتنام و ایران پذیرفته شده است، عضویت کشورها در این اتحادیه باید به تصویب مجالس همه کشورهای مؤسس برسد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ۵۰۲ کالای ایران و ۳۶۰ کالاهای این اتحادیه مشمول تعرفه ترجیحی می شود و اثر فوق العاده مهمی بر روی اشتغال در کشور ما به ویژه بر صنایع متوسط و کوچک می گذارد.

طی شش سال گذشته هر هفته ۳۰ روستا دارای شبکه آبرسانی شده است

ارکانیان گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای کشت فراسرزمینی مذاکراتی با کشورهای ارمنستان و برزیل داشته است اما شرایط به گونه ای نیست که محصولات تولیدی به کشور وارد شود.
وی درباره اتصال شبکه برق کشور به کشورهای همسایه گفت: شبکه برق ما به کشورهای همسایه همچون ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و عراق که با آنان مرز زمینی داریم، متصل است.  

وزیر نیرو ادامه داد: ایران  به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان همیشه برق می فروشد و در زمان های پیک مصرف از ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان برق خریداری می کند.

اردکانیان بیان کرد: مذاکراتی با روسیه انجام شده تا شبکه برق ما از طریق آذربایجان و یا از مسیر ارمنستان و گرجستان به شبکه برق ایران متصل شود.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه تولید برق عنوان کرد: در دولت فعلی از سال ۱۳۹۲ تا کنون به صورت متوسط هر هفته ۳۰ روستا دارای شبکه آبرسانی شده است

کد خبر 379796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.