برای تحقق اصفهان ۲۰۲۰ تفکر ملی نیاز است

استاندار اصفهان گفت: صنعت گردشگری را پاک، پردرآمد و کم‌هزینه می‌دانم و برای اینکه این صنعت بسیار مهم به مرحله عمل درآید نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی در نشست تخصصی "اصفهان ۲۰۲۰، شهر هنر، گردشگری و میراث فرهنگی" اظهار کرد: همت و عزم برای رونق کشور ایران از افتخارات بزرگ است. مدیریت استان در مهلت اجرایی شدن اهداف اصفهان ۲۰۲۰ همه‌جانبه کمک خواهد کرد؛ صنعت گردشگری را پاک، پردرآمد و کم‌هزینه می‌دانم. برای اینکه این صنعت بسیار مهم به مرحله عمل درآید نیازمند زیرساخت‌ها، هماهنگی‌ها و همدلی‌ها است.

استاندار اصفهان با اشاره به فراهم بودن  قسمت‌های مختلفی از زیرساخت‌های گردشگریدر اصفهان، ادامه داد: اگر تمامی این موارد در یک پکیج هماهنگ و یکسان‌سازی نشود، به نتیجه نخواهد رسید؛ هیچکسی از آن سر دنیا تنها به اصفهان سفر نمی‌کند، معمولا گردشگران مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مختلف را مدنظر خود قرار می‌دهند.

وی یکی از راهکارهای تحقق گردشگری را هماهنگی با دیگر استان‌های مقصد گردشگری در کشور دانست و تصریح کرد: برای گردش و گردشگری باید با فرهنگ و نوع نگرش گردشگران آشنایی لازم را دارا باشیم. با هتل و هتل‌سازی مخالف نیستم، اما هیچ گردشگری از آن سر دنیا برای اقامت در هتل مجلل و پنج ستاره نمی‌آید. باید ظرفیت‌های بوم‌گردی و اقامتگاه سنتی را هم مدنظر قرار دهیم؛ همچنین باید بتوانیم در فضای مجازی فعالیت مستمری داشته باشیم تا ایران را به عنوان یک مقصد بازدید کنیم.

 رضایی افزود: در شهرستان‌های استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، اما در برخی از آن‌ها کمترین زیرساخت‌ها مانند سایه‌بان برای رفاه گردشگر وجود ندارد. دلیل این مسئله هم کمبود بودجه در این شهرستان‌ها است.

 استاندار اصفهان اظهار کرد: به منظور تحقق و عملیاتی شدن اصفهان ۲۰۲۰ باید تفکر ملی را مدنظر قرار دهیم.

کد خبر 379789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.