۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
افتتاح خط آبرسانی گلپایگان

گلپایگان _ خط آبرسانی به شهر گلشهر و ۳۱ روستای این شهرستان که با اختصاص اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان ایجاد شده بود، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در آیین افتتاح خط آبرسانی از محل تصفیه‌خانه به شهر گلشهر و مجتمع‌های روستایی جلگه این شهرستان اظهار کرد: مردم گلپایگان در بخش کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند و در گذشته آب مورد نیاز آن‌ها از شش رشته قنات و پنج حلقه چاه تامین می‌شد، اما خشکسالی سبب بی‌آب شدن چاه‌ها و خارج شدن آن‌ها از چرخه استفاده شد.  

وی با بیان اینکه سد کوچری با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب در سال ۹۵ آبگیری شد، افزود: بخشی از آب سد کوچری برای کشاورزی شهرستان تخصیص داده شود تا اراضی پایین‌دست نیز از این آب استفاده کند، سال ترسالی نباید به کام مردم تلخ شود و در حوزه اجرای قانون باید با درنظر گرفتن ظرافت‌هایی از اقتصاد روستا حمایت و از ایجاد نارضایتی در مردم جلوگیری شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۳۰ میلیمتر بر ثانیه آب وارد تصفیه‌خانه می‌شود، گفت: جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از آب شرب روستای جلگه بهره‌مند می‌شوند.

بختیار اضافه کرد: اجرای فاضلاب اولویت نخست وزارت نیرو است و احداث سیستم دفع فاضلاب گلپایگان بایددر دستور کار قرار گیرد، زیرا در در دفع فاضلاب مسکن‌مهر این شهر در زمان سیلاب مشکل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند یک تکلیف قانونی است و مردم خواهان پرداخت تسهیلات و همراهی مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: موافقتنامه شبکه آبیاری سد گلپایگان مبادله و بخش مربوط به جهاد کشاورزی طراحی شد، بخشی که در اختیار وزارت نیرو است هم باید برنامه‌ریزی شود تا به مرحله اجرایی برسد.

با وجود تحریم‌ها عملکرد مدیران قابل قبول بوده است

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: به برکت اتقلاب اقدامات بزرگی در نقاط مختلف کشور و شهرستان گلپایگان با وجود شرایط سخت تحریم‌ها و جنگ اقتصادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از محصولات کشاورزی و صنایع لبنی مرغوب و با کیفیت برخوردار است و به نقاط  مختلف کشور صادر می‌شود، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در بخش آبرسانی و برق‌رسانی خدمات زیادی انجام داده است، برای شناخت خدمات ارزشمند انقلاب باید شرایط گذشته و حال را مقایسه کنیم.

بهترین تصفیه‌خانه استان در گلپایگان

در ادامه هاشم امینی‌پور، مدیر عامل آبفای استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه با کیفیت‌ترین تصفیه‌خانه استان سه سال قبل در گلپایگان افتتاح شد و از محل سد کوچری و قمرود آب آن تأمین می‌شود، اظهار کرد: از محل این تصفیه‌خانه آب شرب سالم و پایدار سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۳۱ روستا تأمین می‌شود.

حسین یارمحمدیان، فرماندار گلپایگان نیز در این آیین اظهار کرد: آبرسانی به شهر گلپایگان، گوگد، گلشهر و ۳۱ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی تصریح کرد: مردم شهرستان گلپایگان قبل از دولت یازدهم و دوازدهم از آب چاه استفاده می‌کردند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه ۱۰ روستای دیگر شهرستان با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان آبرسانی خواهد شد، گفت: ایجاد سیستم دفع فاضلاب شهر گلپایگان در ردیف اعتبار قرار گرفته و با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به پایان می‌رسد این پروژه تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یارمحمدیان گفت: لازم است که تغذیه مصنوعی در شهرستان ایجاد تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

کد خبر 379785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.