نگاه ویژه‌ای به گردشگری داریم

شهردار اصفهان گفت: اصفهان ۲۰۲۰" باید کامل اجرا شود و این بدون همت همگان شدنی نیست. نباید این دیدگاه را داشت که فقط شهرداری هزینه کند و یا فقط سازمان میراث فرهنگی تلاش کند، همه باید کمک کنند؛ ضمن اینکه باید راه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در نشست تخصصی "اصفهان ۲۰۲۰ شهر هنر، گردشگری و میراث فرهنگی" که عصر امروز (چهارشنبه) در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تنها با رفتار همسو و بیان مبتنی بر همدلی می توانیم پیشرفت داشته باشیم. امروز باید طرح "اصفهان ۲۰۲۰" را پنجره ای به سوی دنیا بیینیم و آن را دریچه ای بدانیم که دنیا از آن ایران را خواهد دید.

 شهردار اصفهان با بیان اینکه حرکت یکنواخت و واحد به سوی ایجاد تحول در گردشگری، تاکید کرد: ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص جهانی از صنعت گردشگری است پس با حرکت همسو به سوی گردشگری می توانیم کارگاه های کوچک را تبدیل به بنگاه های بزرگ کنیم و در این راستا باید سخاوتمندانه عمل کنیم و با تفکر صحیح همه در امر مهم گردشگری شرکت حضور یابیم.

وی با بیان اینکه نگاه همه جانبه‌ای به عرصه گردشگری داریم، ادامه داد: تمام اتفاقاتی که در شهر رخ می دهد از ساخت ترمینال تا توسعه مترو به خاطر جذب گردشگر است البته گردشگری را نمی‌توان منحصر به اصفهان کرد البته اصفهان می تواند حلقه ای برای وصل کردن ایران باشد و کهکشان ستاره ها را تشکیل دهد.

 نوروزی افزود: "اصفهان ۲۰۲۰" باید کامل اجرا شود و این بدون همت همگان شدنی نیست. نباید این دیدگاه را داشت که فقط شهرداری هزینه کند و یا فقط سازمان میراث فرهنگی تلاش کند، همه باید کمک کنند؛ ضمن اینکه باید راه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باز کنیم.

 شهردار اصفهان با درخواست کمک از همگان برای تحقق این طرح تا سال ۲۰۲۰ خاطرنشان کرد: اکنون تنها ۵۶ هزار تخت برای حضور گردشگر در شهر داریم، در دو سال گذشته نزدیک به ۲۶ مکان های اقامتی پروانه ساخت گرفته است. اضافه شدن این عدد زیرساخت را برای توسعه گردشگری کمک خواهد کرد. 

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر به کمک مدیریت کلان استان امیدوار هستید؟ گفت: توافقات اولیه برای انجام کار با استاندار صورت گرفته و مدیریت استان نظر مساعدی دارد. ضمن اینکه فردا نیز با وزیر امور خارجه ملاقاتی داریم و امیدواریم با درخواست ها در زمینه گردشگری موافقت شود.  

کد خبر 379783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.