تولید انبوه حقوق معنوی صنایع دستی را ضایع می کند

‌رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: تولید انبوه، حقوق معنوی صنایع را ضایع می‌کند، بسیاری از صنایع دستی از چین وارد کشورهای دیگر می‌شود و دولت وظیفه ساماندهی این امر را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا غدا هیجاوی امروز _چهارشنبه 29 خرداد ماه_ در جلسه جمع‌بندی اجلاس رؤسای کمیسیون‌های گردشگری کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور در اصفهان با بیان اینکه هنگام ورود به شهر اصفهان از دیدن شهر شگفت زده شدم اظهار کرد: وقتی به من عنوان شهروند افتخاری شهر اصفهان را دادند دیگر خودم را متعلق به اصفهان می دانم و باعث خوشحالی است که امروز اینجا در میان نماینگان کشور هستم.

‌رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به اینکه این نشست برای پیشرفت و توسعه صنایع دستی تشکیل شده است، ادامه داد: با توجه به بازدیدهایی که از اصفهان داشتم، متوجه شدم که هنرمندان صنایع‌دستی در اصفهان علاقه زیادی به پیشرفت در کارشان دارند؛ البته این پیشرفت، زمانی حاصل می‌شود که مراکز آموزش حرفه‌ای برای آنان راه‌اندازی شود و طراحان نیز به آنان کمک کنند. این هنرمندان نیاز به راهنما و مدرسانی دارند که طرح‌های ایجابی برای آنان فراهم شود و بازار های جهانی داشته باشند.

وی از علاقه خود به خدمت در حوزه صنایع دستی در شهر اصفهان گفت و تصریح کرد: متوجه شدم که دولت ایران از هنرمندان خود بسیار حمایت می کند و در بازدیدی که از میبد یزد داشتم، کارگاه صنایع دستی وجود داشت که مدرس این کارگاه بدون دریافت دستمزد تدریس می‌کرد!

هیجاوی با اشاره نحوه انتخاب شهرهای جهانی ادامه داد:  شهرهایی می خواهد در شورای جهانی صنایع دستی عضو شوند باید در ابتدا نشان ملی را کسب کرده باشند و شهرهایی که نشان ملی را دریافت کردند می توانند فرم درخواست پیوستن به شهرهای جهانی را تکمیل کنند.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی افزود: شهرهایی که عنوان شهر جهانی را دریافت می‌کنند باید گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کنند. اصفهان بیشترین رشته‌های صنایع دستی در ایران را دارد.

وی با بیان اینکه تولید انبوه، حقوق معنوی صنایع را ضایع می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از صنایع دستی از چین وارد کشورهای دیگر می‌شود و دولت وظیفه ساماندهی این امر را دارد.

وی ادامه داد: برای مثال در اردن، اگر کسی بخواهد کالایی را به طور انبوه وارد کند تنها اجازه دارد ۲۵ درصدش به فروش برساند و بقیه آن را باید حفظ کند. پس حضور دولت برای کنترل کاملاً ضروری است.

کد خبر 379781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.