تخصیص آب به صنعت  و شرب خوانسار افزایش یابد

خوانسار- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب شرب خوانسار باید از ۷۷ لیتر بر ثانیه به ۲۰۰ لیتر افزایش یابد، گفت: فاز متعارف تصفیه‌خانه آب خوانسار باید سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا مشکل مجنمع آبرسانی گلساز برطرف ‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی بختیار امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب و فاز نخست شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر خوانسار با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب شهری خوانسار به دلیل نفوذناپذیری خاک ضرورت داشت، اظهار کرد: فاز نخست شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شد و امیدواریم فاز دوم آن نیز به زودی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه فاز متعارف تصفیه‌خانه آب خوانسار باید سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا مشکل مجتمع آبرسانی گلسار نیز برطرف ‌شود، گفت: تخصیص آب شرب شهر خوانسار باید از ۷۷ لیتر بر ثانیه به ۲۰۰  لیتر بر ثانیه افزایش یابد؛  آب بخش صنعت شهرستان نیز باید افزایش پیدا کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سد باغکل در سال جاری به طور کامل آبگیری و سرریز شد، افزود: جلوگیری از نشت آب و علاج‌بخشی سد باغکل، از مطالبات مردمی است و لازم است در انتخاب پیمانکار سریع‌تر اقدام شود.

بختیار با اشاره به اینکه بخشی از شبکه برق‌رسانی شهر خوانسار از سیم به کابل تبدیل شده است، تصریح کرد: با توجه به باغشهر بودن این شهر، برای جلوگیری از قطع درختان در نقاط حاشیه‌ای شهر اعتبار لازم برای تبدیل به شبکه خودنگهدار تخصیص داده شود.

در حکومت اسلامی خدمات‌رسانی به صورت یکسان است

حجت‌الاسلام رسول خواجه کریمی، امام جمعه خوانسار با بیان اینکه از برکات اسلام تشکیل حکومت اسلامی است، اظهار کرد: گرچه مردم خدمات گسترده‌ای را از حکومت اسلامی بهره‌مند شدند، اما باید زمینه برای استفاده بیشتر مردم از این نعمات فراهم سازیم.

وی گفت: در حکومت اسلامی تمام مردم از خدمات به صورت یکسان استفاده می‌کنند در صورتی که در نظام دیکتاتوری و استکباری عدالت اجرا نمی‌شود.

امام جمعه خوانسار اضافه کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب خدمات گسترده برای رفاه مردم انجام شده است و مطالبه مردم تحقق این خدمات است، گرچه توقع‌ها و مطالبات از دولت باید متناسب با وضعیت اقتصادی کشور باشد.

خواجه کریمی گفت: اجرای پروژه فاضلاب در شهر خوانسار به دلیل سنگی بودن زمین هزینه‌بردار است و انتظار داریم فاز دوم شبکه جمع‌آوری شهر سریع‌تر انجام شود.

ورودی آب سرچشمه خوانسار ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه است

در ادامه منصور کمالی، فرماندار خوانسار اظهار کرد: به دلیل بارش‌ فراوان نزولات آسمانی در سال جاری، ورودی آب سرچشمه خوانسار ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهری خوانسار به طول ۱۴۰ کیلومتر در سال ۸۲ اجرا شد، افزود: پس از پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد (۲۳ کیلومتر) به دلیل نبود اعتبار، عملیات آن متوقف شد، اما در دو سال اخیر ۱۷ کیلومتر آن اجرا شده است.

فرماندار خوانسار گفت: اکنون ۴۰ کیلومتر از پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛  ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری شش هزار و ۲۲۰ متر مکعب در روز است.

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی سازه‌ای و مکانیکال در تصفیه‌خانه تکمیل شده است، گفت: سنگی بودن زمین و شرایط جوی، روند اجرای پروژه را به کندی پیش برده است.

اجرای فاضلاب شهری خوانسار از مطالبات مردم این شهر

هاشم امینی، مدیر عامل ابفای استان اصفهان با بیان اینکه اجرای فاضلاب شهری خوانسار از مطالبات دیرینه مردم این شهر بود، اظهار کرد: با توجه به توپوگرافی این شهر و جنس سنگ سخت زمین و نفوذپذیری بسیار کم، به منظور دفع بهداشتی فاضلاب احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر ضرورت داشت.

وی گفت: دو سال گذشته تصفیه‌خانه اضظراری آب شهر خوانسار از محل تصفیه‌خانه آب سد کوچری گلپایگان به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 379779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.