اقدامات توزیع برق اصفهان باید به کل کشور تسری یابد

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: برخی اقدامات توزیع برق اصفهان برای اولین بار در کشور انجام شده است که به معنی استفاده هوشمندانه از داده‌ها و اطلاعات است و امیدواریم بتوانیم این اقدامات را به سایر شرکت‌های توزیع برق در کشور نیز تسری بخشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایون حائری، امروز چهارشنبه -۲۹ خردادماه- در مراسم رونمایی از جدیدترین پروژه های فنی شرکت توزیع برق استان اصفهان، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای است که باید از تکنولوژی و نرم افزارهای جدید برای حل مشکلاتمان استفاده کنیم.

وی افزود: داده‌های زیادی تولید می شود اما اینکه چطور و کجا از این داده‌ها استفاده کنیم بسیار حائز اهمیت است که امروز نمونه هایی از بهره بردن از این داده ها را دیدیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: صرف تولید داده به غیر از ایجاد پیچیدگی در سیستم، فایده‌ دیگری ندارد اما اکنون می‌توانیم با داده‌های موجود در این سامانه‌ها یک تابستان گرم را در شرایط بسیار سختی پشت سر بگذاریم در حالی‌که احداث یک نیروگاه دو هزار مگاواتی می‌تواند بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه در پی داشته باشد.

حائری با بیان اینکه تمرکز ویژه ای بر مدیریت مصرف داریم، ادامه داد: سال گذشته برنامه مدیریت مصرف را با همکاری استانداران و مسئولان اجرایی اجرا کردیم اما امروز آن را فنی‌تر دنبال می کنیم، دستورالعمل‌هایی برای آن نوشتیم، روش‌ها و راهکاری‌هایی را برای این مهم در نظر گرفته ایم.

وی اظهار کرد: امروز با رونمایی از این سامانه‌ها و اعلام برنامه‌ها مشخص شد که این راهکارها هم کمک کننده است و هم در کنترل به ما کمک می‌کند بنابراین چنین اقداماتی باید به کل کشور تسری یافته و تکمیل گردد.

امیدواریم با مدیریت مصرف تابستان بدون مشکلی را بگذرانیم

معاون برق و انرژی وزیر نیرو اضافه کرد: موارد نشان دهنده این است که یک سیستم هوشمند واقعی باید پیاده شود که البته سیستم هوشمند نیز تعریف خود را دارد. معنای هوشمند نیز این است که بتواند مشکلات و مسائل شما را حل کند. دیگر مهندسی، مهندسی قدیم نیست که از هندسه بیاید. مهندسی یعنی چیزی که بتوان مشکلات را با آن حل کرد و امیدوارم که بتوانیم یک پیک تابستان سخت را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا درباره وضعیت خاموشی‌ها در تابستان سال جاری، اظهار کرد: همکاران ما در بخش نیروگاهی فعالیت‌های خوبی انجام داده اند و شرایط نیروگاه های آبی نیز خوب است. امیدواریم با مدیریت مصرفی که قرار است در سطح کشور با یک فعالیت هماهنگ بین تمامی بخش‌ها صورت بپذیرد و همچنین با یک مصرف منطقی، بتوانیم تابستان بدون مشکلی را  پشت سر بگذاریم.

وی افزود: اقداماتی که اینجا پیاده شده نیز تماما در راستای برنامه‌های مدیریت مصرفی است که از سال گذشته با دستور وزارت نیرو انجام شده است.

به گزارش ایمنا، با حضور معاون برق و انرژی وزیر نیرو از پروژه‌های جدید شرکت توزیع برق استان اصفهان شامل سامانه‌های مکمل، کاشف، مدیریت داده، اتوماسیون شبکه و سپنتا رونمایی شد.

کد خبر 379770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.