واقعی‌سازی قیمت‌ها، مشکل تامین آب را رفع می‌کند

وزیر نیرو گفت: توجه به قیمت تمام شده و واقعی آب موجب رفع مشکل تامین این مایع حیاتی مهم در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، رضا اردکانیان امروز (چهارشنبه) در آیین بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری و  تصفیه پساب شهری این شهرستان در فولاد اظهار کرد: توجه به قیمت تمام شده آب، مساله آب را به صورت پایدار در کشور رفع می کند.

وی گفت:  قیمت یک‌متر مکعب آب برای استفاده بخش صنعت هشت هزار ریال است در صورتی که قیمت هر مترمکعب پساب تصفیه شده برای استفاده در صنعت ۱۴۰ هزار ریال است.

وزیر نیرو اضافه کرد: وقتی قیمت واقعی آب را بدانیم فکر اساسی برای آن خواهیم کرد .

اردکانیان خاطرنشان کرد: فاضلاب تصفیه شده یکی از مطمئن‌ترین منابع برای صنایع در مناطق خشک و کم آب است.

وی عنوان کرد: در سخت‌ترین حالت میتوانیم از طریق واردات آب و آب بسته‌بندی مشکل کم‌آبی را رفع کنیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: هیچ تردیدی نیست که تا جمعیت و مصرف وجود دارد نیاز به آب آشامیدنی و بهداشت آن نیز وجود دارد.

اردکانیان تصریح کرد: کشور در منطقه خشک و نیمه‌خشکی قرار دارد، اما در صورتی که از آب بطور صحیح استفاده کنیم منابع آب پایدار و مستمری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف سالانه آب آشامیدنی و بهداشتی در کشور ۶.۵ میلیارد مترمکعب است و ۴.۳ میلیارد مترمکعب پساب از محل مصرف آب آشامیدنی و بهداشتی تولید می‌شود.

وزیر نیرو گفت: صنایع ملی می‌توانند روی پساب به‌عنوان مطمئن‌ترین منبع برای توسعه و عمران سرمایه‌گذاری کنند.

اردکانیان افزود: رها نکردن فاضلاب در طبیعت، جلوگیری از آلودگی سفره های آب زیر زمینی ، در معرض خطر قرار نگرفتن بهداشت عمومی از اثرات مثبت و فواید استفاده از فاصلاب در صنایع است.

وی گفت: کار صنعت و کارخانه‌ها به کشاورزی، آب و محیط‌زیست گره خورده است .

وزیر نیرو یادآور شد: استان اصفهان در سال‌های اخیر با شرایط سختی در زمینه آب مواجه بوده و فشارهای بیش از حدی در این زمینه بر دوش مردم و مدیران بوده است.

به گزارش ایمنا، با حضور وزیر نیرو در شهرستان طرح انتقال پساب فاضلاب شهرهای مبارکه ، کرکوند ، زیباشهر و دیزیچه به مجتمع فولاد مبارکه افتتاح شد. این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 379765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.