حضور مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب سئول

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین نمایشگاه کتاب سئول و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاه نمایشگاه کتاب سئول حضور یافته و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی وبراساس تفاهم‌نامه‌ تبادل رایگان غرفه با نمایشگاه کتاب سئول در غرفه‌ای به مساحت ۱۸ مترمربع در این نمایشگاه حضور دارد و کتاب‌هایی در حوزه ایرانشناسی، کودک و نوجوان، هنر، ادبیات معاصر را در معرض دید عموم قرار داده است.

حضور در دو کنفرانس بین المللی و سخنرانی در موضوعات مرتبط با نشر کتاب در ایران معرفی طرح بورسیه برای ناشران و معرفی کتاب‌های طرح «گرنت» از جمله برنامه‌هایی است که در غرفه ایران دنبال می‌شود.  این نمایشگاه پنج‌روزه بزرگ‌ترین جشنواره کتاب در کره جنوبی است که در سال ۱۹۵۴ به‌عنوان یک نمایشگاه کتاب ملی آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۹۵ به سطح بین‌المللی گسترش یافت.

اصلی‌ترین هدف تأسیس آن، جهانی‌شدن انتشارات این کشور، تقویت رقابت در حوزه صنعت چاپ و نشر، ایجاد فضای مطالعه در جامعه و گسترش فرصت‌های فرهنگی برای کره‌ای‌ها، است. سال گذشته جمهوری چک به‌عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه حضور داشت و امسال نیز کشور مجارستان مهمان افتخاری نمایشگاه است.

کد خبر 379755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.