۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
خشکسالی دلیل ضعف رشته جت اسکی

رییس کمیته اسکی روی آب استان اصفهان گفت: علت اصلی شناخته نشدن رشته اسکی روی آب وجود خشکسالی در استان اصفهان بوده است.

مسعود مهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با جشنواره ورزشی زاینده رود، اظهار کرد: سعی داریم به بهترین شکل در این جشنواره شرکت کنیم و بتوانیم جت اسکی‌ها را داخل آب بیندازیم و اگر موفق به انجام این کار شدیم، فقط به شکل نمادین آن را اجرا می‌کنیم چرا که سطح آب کم است و احتمال حادثه وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسابقات اصلی جت اسکی در سد خمیران برگزار شده است، ادامه داد: دو سال قبل برای اولین بار جت اسکی و اسکی روی آب به طور هم‌زمان داخل رودخانه زاینده رود راه اندازی شد.

رییس کمیته اسکی روی آّب استان اصفهان گفت: این رشته در میان مردم اصفهان شناخته شده نیست و علت اصلی این موضوع خشکسالی بوده و باعث شده است که در این چند سال فقط یک بار در جشنواره شرکت کنیم.

وی ادامه داد: شناخت مردم از این ورزش کم است زیرا این ورزش، ورزش سرمایه داری است و خرید یک دستگاه جت اسکی مبلغی بالای صد میلیون تومان را نیاز دارد و همچنین هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها نیز بسیار سنگین است.

مهرانی ادامه داد: امکانات آبی در استان اصفهان کم است و ما نمی‌توانیم در سد زاینده رود که آب آن شرب است تمرین کنیم و همین باعث شده است که این رشته در اصفهان ضعیف باشد.

رییس کمیته اسکی روی آّب استان اصفهان اعلام کرد: با وجود رقبای قوی مانند گیلان و مازندران توانستیم در رشته انفرادی مقام دوم و در رقابت‌های تیمی جایگاه سوم کشوری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: علت اصلی کمبود امکانات وجود هزینه‌های زیاد و نبود اسپانسر در این رشته است و ما نیازمند حمایت‌هایی مانند آب منطقه‌ای هستیم که مشکلات آبی و مالی ما را بر طرف کنند ، به طور مثال سرویس یک دستگاه جت اسکی حداقل 15 میلیون تومان هزینه دارد.

مهرانی در مورد خطرات این رشته گفت: با وجود سرعت زیاد در آب باعث می‌شود خطراتی در این رشته به وجود بیاید و به همین دلیل، این رشته هیجان انگیز حادثه ساز است. سعی کردیم ایمنی در این رشته را بالا ببریم و از کسانی استفاده می‌کنیم که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و دارای گواهینامه جت اسکی هستند. رییس کمیته اسکی روی آب استان اصفهان کسانی که گواهینامه نداشته باشند به آن‌ها اجازه استفاده از جت اسکی را نمی‌دهیم. همچنین توصیه‌های ایمنی لازم به تمام جت اسکی سواران شده است و تا به حال حادثه‌ای در استان اصفهان نداشته‌ایم.

کد خبر 379751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.