آبرسانی به ۹ میلیون روستایی تا پایان دولت تدبیروامید

گلپایگان _ وزیر نیرو گفت: با پیشرفت عملیات آبرسانی به روستاها تا پایان دولت دوازدهم جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم به ۹ میلیون نفر می‌رسد تا روستاییانی که در عرصه تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی دارند از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، رضا اردکانیان امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح خط آبرسانی از محل تصفیه خانه به شهر گلشهر و مجتمع‌های روستایی جلگه گلپایگان با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر از طرح آبرسانی بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: حاصل اجرای طرح‌های آبرسانی برخورداری مردم از نعمت آب سالم و پایدار است.

وی گفت: نمایندگان مجلس در حمایت از سیاست‌های دولت و تخصیص بودجه برای اجرای طرح‌های آبرسانی وزرات نیرو تلاش می‌کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: با وجود اینکه کشور از لحاظ اقتصادی با محدودیت‌هایی مواجه است، اما دولت در تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها کوتاهی نکرده است.

وی با بیان اینکه بارندگی امسال در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، عنوان کرد: اولویت نخست دولت تدبیر و امید اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها است، زیرا آب نقش مهمی در حیات و آسایش مردم دارد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون دولت با حمایت رهبر معظم انقلاب و تخصیص اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی، ۶.۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب و سالم بهره‌مند شدند.

وی افزود: با پیشرفت عملیات آبرسانی به روستاها تا پایان دولت دوازدهم این جمعیت به ۹ میلیون نفر می‌رسد تا روستاییانی که در عرصه تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی دارند از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار شوند.

وزیر نیرو گفت: از سال ۹۲ تاکنون هر هفته مردم ۳۰ روستا از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

اردکانیان تصریح کرد: ۷۵ درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهد و در استان اصفهان نیز این جمعیت از این الگو پیروی می‌کند، بنابراین باید آبرسانی‌ به روستاها تداوم داشته باشد.

اردکانیان ایجاد تصفیه‌خانه‌ها را برای اجرای شبکه‌های آبرسانی آب سالم و پایدار مهم دانست و تأکید کرد: ‌اکنون ۱۴۲ تصفیه خانه آب سالم و بهداشتی در کشور فعال است در حالی که قبل از پیروزی انقلاب تنها ۲۷ تصفیه‌خانه وجود داشت.

 وی گفت: وزارت نیرو با حمایت استانداران اجرای طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های فاضلاب شهری را با شتاب بیشتری ادامه خواهد داد.

کد خبر 379748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.