مزارع قفسه‌ای؛ راه‌حلی برای افزایش نشاط آپارتمان‌نشینی

اگرچه این روزها استفاده از مزارع قفسه‌ای به سرعت در خانه‌ها افزایش یافته است، با این حال باغبانی شهری به مدت چند دهه و در نقاط مختلف جهان به یک فعالیت مداوم در میان ساکنان و طراحان شهرها تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند دهه اخیر بسیاری از شهرهای جهان برای گسترش فضای سبز و کاهش تاثیرات کربن، به باغبانی در داخل شهر پرداخته‌اند اما اقدامی که جدیدا در میان مردم از استقبال فراوانی برخوردار شده است، ایجاد گلخانه‌هایی به شکل قفسه، مجهز به سیستم خودکار جهت پرورش گیاهان است. باغ‌های قفسه‌ای علاوه بر زیبایی خاصی که به خانه‌ها می‌آورد، به کاهش تاثیرات کربن کمک زیادی می‌کند.

ساختمان‌سازی مدرن اغلب به گونه‌ای است که در آن آپارتمان‌ها از فضای کافی برای کاشت سبزیجات و میوه‌ها برخوردار نیست. علاوه‌بر این بیشتر مردم زمان و تخصص کافی برای پرورش این محصولات را ندارند. بنابراین، صرفنظر از کمبود فضا و تخصص، مزارع قفسه‌ای گزینه‌ای مناسب برای پرورش سبزیجات به شمار می‌رود که به راحتی در خانه‌های بسیار کوچک آپارتمانی نیز جا می‌شود.

با داشتن یک مزرعه قفسه‌ای در خانه، دیگر نیازی به داشتن مهارت در پرورش گیاهان و سبزیجات نیست، زیرا این نوع مزرعه به طور کاملا اتوماتیک وبا اتصال به اینترنت فرآیند پرورش محصولات را به عهده می‌گیرد؛ تنها کاری که میزبان باید انجام دهد این است که هنگام دریافت هشدار برای فرا رسیدن زمان برداشت محصول، اقدامات لازم را انجام دهد.

اگرچه این روزها استفاده از مزارع قفسه‌ای به سرعت در خانه‌ها افزایش یافته است، با این حال باغبانی شهری به مدت چند دهه و در نقاط مختلف جهان به یک فعالیت مداوم در میان ساکنان و طراحان شهرها تبدیل شده است. حتی در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها نیز فضاهایی به پرورش سبزیجات و گیاهان مختلف اختصاص داده شده است. به عنوان مثال، یکی از رستوران‌های اوترخت، شهری در کشور هلند، در طبقه همکف خود گلخانه‌ای ساخته است که به راحتی از نمای بیرونی رستوران قابل مشاهده است. در آمستردام نیز، یک هتل به ایجاد یک گلخانه کوچک روی بام خود پرداخته است تا از محصولات آن در پختن غذاهای رستوران بهره برد.

کد خبر 379747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.