تلفیق دیگری از داماهی در  آلبوم "در من برو شکار"

آلبوم جدید گروه داماهی، پس از چهار سال با عنوان "در من برو شکار" هفته گذشته منتشر شد. گروه داماهی یکی از گروه‌های موسیقی تلفیقی است که تمرکز اصلیشان، بر تلفیق گویش‌ها و نت‌های بومی و محلی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در من برو شکار، عنوان دومین آلبوم گروه داماهی است که پس از چهارسال از انتشار نخستین آلبوم این گروه، منتشر شده است و شامل سیزده قطعه است. احسان گودرزی، محمود طلوعی و ابراهیم منصفی از شاعران این آلبوم موسیقی هستند.

اگرچه سبک موسیقیایی گروه داماهی تلفیقی است اما فضای آن برای شنیده ناملموس نیست. تمرکز این گروه، از اشعار گرفته تا نت‌های موسقیایی، بر روی موسیقی خطه جنوب ایران است و حتی برخی از آهنگ‌های این گروه، با لهجه‌ی شیرازی و یا بوشهری خوانده شده‌اند.

"در من برو شکار" از زبان شعری قدرتمندی بهره مند است. تصویر سازی و ساخت شخصیت در آهنگ‌ها و استفاده از تضادهای به جا، همچنین به کار بردن عبارت‌های عامیانه در اشعار این آلبوم، علاوه بر مفهوم دار کردن شعرها، زبان تازه و البته صحیحی را به اشعار این آلبوم بخشیده است.

قطعات "دیوانه" و "جاده لغزنده است" از قطعاتی هستند که پیشتر به صورت تک آهنگ منتشر شده بودند و با استقبال بسیار خوبی از سوی شنوندگان مواجه شده بود. استفاده از شاعران جوان، باعث به وجود آمدن فضای شعری متفاوت در این آلبوم شده است که علاوه بر زبان جدید، دغدغه‌های روز جامعه را هم بیان می‌کنند.

رضا کولغانی خواننده این گروه است و دارا دارایی نوازنده گیتار و گیتار بأس، حمزه یگانه نوازنده پیانو و کیبورد و ابراهیم علوی نوازنده گیتار و پرکاشن از نوازندگان گروه داماهی هستند.

متن آهنگ در من برو شکار:

هکتارها علف، در پای انتظار

در من قدم بزن، در من برو شکار

من چون سپیدی تلخ ته نوار

من بی قرار هم میرم سر قرار

این جوری پیش بره، تموم میشه تنم

برگشته عادت ناخن جویدنم

میرم هدر میشم، خونین جگر میشم

میرم تو نیستی، پرخاشگر میشم

برگرد پیش من، ای قوم و خویش من

برگرد و بکش دستی به ریش من

هوشم خودش پرید، چشم چپم شکست

نیستی خودت اما تاثیراتت که هست

کد خبر 379745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.