استقبال نکردن رانندگان تاکسی اصفهان از یک طرح ملی!

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: علی‌رغم گذشت حدود یک ماه از آغاز طرح ملی نوسازی تاکسی‌های فرسوده، با توجه به در نظر نگرفتن تسهیلات، استقبال مناسبی از این طرح از طرف رانندگان نشده است.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مرحله نخست طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی که همزمان با سراسر کشور در اصفهان آغاز شد، به صورت نقدی است، تاکنون و پس از گذشت یک ماه از اجرای این طرح هنوز عملا شاهد ثبت نام تاثیر گذار در اجرا نبوده‌ایم.

وی با اشاره به قیمت تاکسی‌های نو ارایه شده در این طرح، افزود: در مرحله نخست طرح نوسازی ناوگان تاکسی، خودرو سمند با قیمت ۷۸ میلیون تومان (نقد) و خودرو پژو با قیمت ۶۶ میلیون تومان (نقد) در نظر گرفته شده که با توجه به مشکلات معیشتی رانندگان تاکسی عملاً امکان استفاده از این طرح که در آن هیچ تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته نشده را ندارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سن فرسودگی تاکسی‌ها ۱۰ سال به بالا است، یعنی در سال‌جاری تاکسی‌های مدل سال ۸۸ به پایین فرسوده به شمار می‌رود، افزود: روند از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده تا یک سال و نیم قبل خوب بود به طوری که تنها ۲۰ درصد ناوگان تاکسی در اصفهان فرسوده بود، اما با متوقف شدن اجرای طرح در حال حاضر این عدد به ۳۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در شهر اصفهان حدود ۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه تاکسی زرد رنگ تردد می‌کند که دو هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده است و باید از سیستم تاکسیرانی خارج شود. به نظر می‌رسد با توجه به استقبال نکردن طرح در اصفهان  و سایر کلانشهرها نیاز است در خدمات تسهیلاتی ثبت نام توسط اتحادیه تاکسی رانی و دولت تجدید نظر صورت گیرد.

کد خبر 379734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.