آزمون استعدادهای درخشان ۳۰ و ۳۱ خردادماه برگزار می‌شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: مراکز استعدادهای درخشان در ۶۷۰ مدرسه ۱۱۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را پذیرش خواهند کرد که آزمون‌های پایه هفتم و دهم در تاریخ ۳۰ و ۳۱ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش؛  فاطمه مهاجرانی، اظهار داشت: مراکز استعدادهای درخشان در ۶۷۰ مدرسه پذیرای ۱۱۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هستند به طوری که برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه هفتم و ۱۲ هزار دانش‌آموز در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعدادهای درخشان افزود: آزمون ورودی پایه هفتم در روز پنجشنبه مورخ ۳۰ خرداد و برای پایه دهم نیز در ۳۱ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور درباره طرح یکسان سازی مدارس خاطرنشان کرد: مفهوم عدالت یکسان‌سازی نیست بلکه مساوات یکسان‌سازی را به همراه خواهد داشت همچنین مدارس استعدادهای درخشان به دلیل اینکه پذیرای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند حتما وجود آنها الزامی است اما امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آنقدر توسعه یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.

مهاجرانی با اشاره به تغییر رویه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان افزود: فلسفه وجود مدارس استعدادهای درخشان این است که به دانش آموزان این مدارس، خوراک علمی بیشتری تزریق کند و تلاش بر این است که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی به سمت هوش منتج شود که امیدواریم طی دو سال آینده با همکاری معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعدادی از دانش‌آموزان معرفی، تا تنها از این گونه دانش آموزان آزمون گرفته شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان اضافه کرد: پیشنهادهایی در خصوص افزایش تعداد مدارس استعدادهای درخشان در برخی استان‌ها شده است اما باید مطابق اصول علمی و کیفی گام برداریم چراکه سعی داریم از گسترش بی‌رویه مدارس استعدادهای درخشان جلوگیری کنیم.

کد خبر 379731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    بچه ها زیاد تلاش نکنید سوالات از قبل به فروش رسیده مثل پارسال !!!!