۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
باغ‌شهری مدرن در آسیا

سنگاپور دارای فضاهای سبز و زیبای بسیاری حتی در جاده‌های خارج از محدوده شهری است و همین امر باعث شده است که پایتخت این کشور با عنوان "باغ شهر" در سراسر جهان شهرت پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنگاپور کشوری با وسعت بسیار کم، حتی کوچک‌تر از بسیاری از کلان‌شهرهای دنیاست و به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. کیفیت بالای زندگی در این کشور هر سال مهاجران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. از جمله ویژگی‌های ممتاز سنگاپور می‌توان به پاکیزگی بی مثال خیابان‌های آن اشاره کرد که تا حد زیادی بخاطر فعالیت تعداد زیاد کارگران استخدام شده برای نظافت در این کشور است. یکی دیگر از عواملی که باعث پاکیزگی این کشور شده است وجود برخی قوانین و ممنوعیت‌های جدی برای ریختن آشغال و آب دهان در خیابان‌ها است.

سنگاپور دارای فضاهای سبز و زیبای بسیاری حتی در جاده‌های خارج از محدوده شهری است و همین امر باعث شده است که پایتخت این کشور با عنوان "باغ شهر" در سراسر جهان شهرت پیدا کند. اگرچه با افزایش جمعیت انسان‌ها، بسیاری از زمین‌های کشاورزی به مکان‌هایی برای سکونت مردم تبدیل شده است، با این حال، مسئولان شهر تلاش کرده‌اند جنگل‌هایی بتنی پوشیده از گل‌ها و گیاهان، پارک‌هایی عمومی در وسط ساختمان‌های بلند و حتی باغچه‌هایی پر از گل را در اطراف پل‌ها بسازند.

فرودگاه چانگی در سنگاپور یکی از مجهزترین فرودگاه‌های جهان است که هر مسافری را وادار به توقف می‌کند تا از امکاناتی نظیر سینمای رایگان، باغ‌های گل و حتی استخر شنا بهره ببرد. این فرودگاه به عنوان پایگاهی برای خطوط هوایی ملی سنگاپور عمل می‌کند و کارکنان آن همواره به ارائه بهترین خدمات به مسافران می‌پردازند؛ در نتیجه به مسافران کمک می‌کنند بهترین لحظات را در این مکان تجربه کنند.

آموزش و پرورش در سنگاپور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سیستم آموزشی در این کشور بسیار پیشرفته است و مهارت و دانش کافی را در اختیار افراد می‌گذارد تا در محیط رقابت جهانی پیروز شوند. مدارس عمومی سنگاپور دارای استانداردهای بالا در آموزش و یادگیری است و همین امر باعث شده است که بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان این کشور در رقابت‌های جهانی به مقام‌های برتر دست یابند.

سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار کارآمد، آسان و مقرون به صرفه در کشور سنگاپور آن را به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ها حمل‌ونقل در جهان تبدیل کرده است. رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در این کشور تاکسی‌، اتوبوس و قطار پرسرعت است که همگی مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و فعالیت آن‌ها از ساعت ۵:۳۰ بامداد آغاز می‌شود و درنیمه شب به پایان می‌رسد.

کد خبر 379730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.