ریشه بسیاری از مشکلات اهمیت ندادن به تربیت معلم است

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: در تمام دوره‌ها نگاه حاکم بر آموزش و پررش نادرست بوده و این نگاه نسبت به تربیت معلم هم وجود داشته و ریشه بسیاری از مشکلات اهمیت ندادن به تربیت معلم بوده است.

به گزارش ایمنا، طاهر روشن دل، در نشست صمیمانه با روسای پردیس‌ها و مراکز، معاونان آموزشی، مدیران گروه‌های آموزشی و کارشناسان آموزش در دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا و نوپا است که به جهت عدم استقلال لازم دارای مشکلاتی بوده و تنگناهای بودجه‌ای و مالی نیز به واسطه وضعیت اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی به مشکلات آن اضافه شده است.

وی افزود: فرایند جذب هئیت علمی، زمان‌براست و نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان نامطلوب بوده و با نسبت عنوان شده در برنامه ششم توسعه، فاصله زیادی داریم.

روشن دل با اشاره به اهمیت تجرب و تعهد اساتید دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا اساتید حق تدریس با فرآیند مطلوب و پایش مناسب وارد دانشگاه شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: معلمی ذوق و هنر است و هر فرد غیر حرفه‌ای نباید معلم باشد، در تمام دوره‌ها نگاه حاکم بر آموزش و پررش نادرست بوده و این نگاه نسبت به تربیت معلم هم وجود داشته و ریشه بسیاری از مشکلات همین عدم اهمیت به تربیت معلم بوده است.

روشن دل ادامه داد: این نکته را باید در نظر بگیریم که اگر دانشگاه فرهنگیان با تمام ظرفیت، فعالیت نکند و فشار و سختی‌ها را تحمل نکند، افراد غیر حرفه‌ای معلم خواهند شد.

کد خبر 379723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.