دولت دوازدهم در بخش آب و برق عملکرد موفقی داشته است

اردستان _ وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی مجهز شده است و امیدواریم تا پایان دولت به ۳۲ روستا در هر هفته افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا در شهرستان اردستان، رضا اردکانیان صبح امروز (چهارشنبه) در آیین کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی منطقه "برزاوند" با اشاره به افتتاح هشت طرح عمرانی در سفر دو روز به استان اصفهان، اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم در بخش آب و برق عملکرد موفقی داشته است، تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی مجهز شده و امیدواریم تا پایان دولت به ۳۲ روستا در هر هفته افزایش یابد در حالی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هر هفته به هشت روستا برق‌رسانی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۰۷ پروژه در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تاکنون ۶۳ درصد از عملیات اجرایی آن‌ها انجام شده است.

اردکانیان با بیان اینکه منبع تأمین آب این مجتمع از خط انتقال آب اصفهان بزرگ به شهرستان اردستان است، یادآور شد: خط انتقالی به طول ۱۱۰ کیلومتر، ساخت مخزن‌های تعادلی، مکش و ذخیره به حجم دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب و خرید انشعاب برق فشار متوسط به طول شش کیلومتر در جریان این طرح به اجرا در می‌آید.

نیاز صنعت اردستان به آب

سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم عنوان کرد: با توجه به کویری بودن منطقه مردم خواستار کاهش تعرفه برق هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای صنعت اردستان آب تخصیص داده نمی‌شود افزود: لازم است این مسئله از طرف وزیر نیرو پیگیری شودتا بتوانیم با گرفتن چند مجوز به صنعت شهرستان کنیم.

به گزارش ایمنا، طرح آبرسانی برزاوند اردستان با تأمین اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به ۱۹ روستا با چهار هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

کد خبر 379717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.