بهره برداری از پنج اندیشکده بسیج اساتید در سال ۹۸

محمد باقری با ذکر این نکته که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کشور است گفت: بیش از ۹۰ دفتر و کانون بسیج اساتید در اصفهان فعالیت می کنند و با توجه به ابلاغ مسائل اندیشکده مقرر شده است که پنج اندیشکده در اصفهان در سال ۹۸ راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقری، رییس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان صبح امروز_ چهارشنبه ۲۹ خردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت روز بسیج اساتید و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، اظهار کرد: سال ۹۸ سال ادامه رویکرد حل مسئله در بسیج اساتید است. جلوه فعالیت بسیج اساتید، فعالیت انقلابی و جهادی است. به دنبال شبکه سازی جامعه اساتید و نخبگان هستیم. جبهه فرهنگی اساتید باید تشکیل شود.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کشور است. اساتید بسیجی باید بیانیه مذکور را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و آن را در همه اقدامات خود ساری و جاری سازند. باید زمینه‌های فکری تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها فراهم شود.

رییس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۹۰ دفتر و کانون بسیج اساتید در اصفهان فعالیت می‌کنند و با توجه به ابلاغ مسائل اندیشکده مقرر شده است که پنج اندیشکده در اصفهان در سال ۹۸ راه اندازی شود.

باقری ادامه داد: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از اساتید اصفهانی عضو بسیج اساتید هستند. کانون‌های بسیج اساتید به زودی به صورت تخصصی فعالیت خواهد کرد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دایره کانون‌ها قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ما به دنبال افزایش دادن فعالیت اجتماعی اساتید بسیجی در سطح استان و کشور هستیم. پویش ملی حمایت از سیل‌زدگان در بسیج اساتید نیز شکل گرفت و تعداد زیادی از اساتید سطح استان اصفهان با کسر یک روز از حقوقشان به این پویش پیوستند.

باقری خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی اساتید برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شد. بسیاری از اساتید برای خدمات فنی و مشاوره‌ای به مناطق سیل‌زده رفتند. بسیج اساتید در زمان‌هایی که نیاز باشد در میدان است.

وی افزود: تشکیل جبهه علمی و فرهنگی اصفهان به طور ویژه برای اساتید اصفهانی اهمیت دارد و باید از ظرفیت بسیج اساتید استفاده شود.

همچنین، بیژن شمس، معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید اصفهان گفت: بسیج بازوی قدرتمند کشور است. منبع نیروی انسانی یک جامعه منبع قدرت آن است. امروز اصفهان همراه با اساتید انقلابی سطح کشور است و در کنار آن‌ها به ارائه راه‌حل مقاومت می‌پردازند.

مسعود نصری، معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید اصفهان نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، حوزه پژوهش دانشگاه‌ها را یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها دانست و گفت: سازمان بسیج اساتید فعالیت‌های پژوهشی را از طریق کانون‌ها مدیریت می‌کند. استان اصفهان به عنوان یک استان مرکزی دارای فرصت‌ها و تهدیدات مختلفی است که از جمله تهدیدات می‌توان به مسئله آب و در بخش فرصت‌ها به ظرفیت‌های گردشگری این استان اشاره کرد.

وی افزود: فضای مجازی پژوهش‌های زیادی را نیاز دارد و بسیج اساتید در حوزه اقتصاد مقاومتی فعال شده است. پژوهشکده‌های بسیج اساتید فعالیت‌های مسئله یاب و مسئله محور را در اولویت قرار داده‌اند. باید نگاه دانشگاه به جامعه نگاه حل‌المسائلی باشد.

علی‌اکبر جعفری، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید اصفهان نیز با اشاره به سال روز شهادت شهید چمران گفت: باید به موقعیت تشیع در لبنان قبل و بعد از حضور شهید چمران در این کشور توجه کرد. موقعیت شیعه در لبنان تا پیش از حضور شهید چمران در این کشور به شدت ضعیف بود.

وی افزود: جنس انقلاب ایران فرهنگی و مبتنی بر اعتقادات و فرهنگ دینی بود. شجره طیبه بسیج همواره رویکرد فرهنگی داشته است. بسیج اساتید فرهنگی‌ترین نوع بسیج در مجموعه اقشار مختلف بسیجی کشور است.

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید اصفهان ادامه داد: راهیان نور ظرفیت بسیار شاخص و فرهنگی است و بسیج اساتید پیوست نگاری فرهنگی راهیان نور را بر عهده گرفته است.

هم چنین، اعظم السادات فاطمی، معاون آموزش بسیج اساتید اصفهان گفت: مأموریت اصلی معاونت آموزش بسیج اساتید تشکیل و توسعه شجره طیبه صالحین است. باید در بعد مهارتی و تشکیلاتی در دانشگاه‌ها فعالیت بیشتری شود.

وی افزود: مقابله با جنگ نرم، بسترسازی مناسب برای تشکیل بسیج جهان اسلام از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج اساتید و بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اولویت‌های آموزشی بسیج اساتید است.

معاون آموزش بسیج اساتید اصفهان خاطرنشان کرد: تولید محتوا در زمینه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید یکی دیگر از فعالیت‌های اصلی معاونت آموزش بسیج اساتید در سال ۹۸ است.

کد خبر 379710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.