افزایش نشاط اجتماعی شهروندان ارشد شهر در باغ تجربه

مدیر دفتر تخصصی سالمندان (باغ تجربه) گفت: این مجموعه با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی، امید و انگیزه بین شهروندان ارشد شهر، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های خوبی انجام داده است.

فهیمه السادات کدخدایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شناسایی و شبکه‌سازی جامعه هدف و همچنین توانمندسازی شهروندان ارشد شهر جزء برنامه‌های دفتر تخصصی سالمندان است.

وی افزود: ارائه الگوها و استانداردهای فضاهای شهری و مدل سازی ارائه خدمات تخصصی به شهروندان ارشد شهر اصفهان همچنین احصای تمامی نیازهای سالمندان مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم اصفهان را به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی کنیم.

مدیر دفتر تخصصی سالمندان (باغ تجربه) ادامه داد: تابستان امسال ویژه برنامه‌های مختلفی در باغ تجربه در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به اجرای برنامه‌های شاد، برگزاری کارگاه‌های روان‌شناسی، کارگاه‎های سلامت جسم، بوستان شعر و ادب، انجمن ادبی، بازی‌های مختلف و پایش‌های سلامت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت شهر و کشور به سرعت به سمت سالمندی پیش می‌رود، مباحث پیشگیرانه و آموزشی در دستور کار قرار گرفته تا شهروندان ارشد، دوران سالمندی را خوب بگذرانند.

کدخدایی با بیان اینکه تابستان امسال بازی‌های مختلف در مناطق ۱۵ گانه برگزار می‌شود، گفت: مربیان سالمند از میان شهروندان ارشد باغ تجربه انتخاب و در مناطق ۱۵ گانه بازی‌های بومی و محلی را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا بازی حل جدول کلمات برای جلوگیری از آلزایمر با مشارکت سالمندان در سطح شهر عملیاتی می‎شود.

مدیر دفتر تخصصی سالمندان (باغ تجربه) با بیان اینکه ویژه برنامه‌های این مجموعه همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود، اظهار کرد: در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس، برنامه‎های مشترک بین پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و نوه‎ها برای کاهش شکاف بین نسل‌ها برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه دفتر تخصصی سالمند (باغ تجربه) یک مرکز تخصصی ویژه شهروندان ارشد شهر اصفهان است که روزانه بیش از ۳۰۰ مخاطب مستقیم دارد، اظهار کرد: علاقه‌مندان به ثبت‌نام و شرکت در برنامه‌های هفتگی باغ تجربه می‌توانند به آدرس چهار راه علامه امینی، کنار گذر اتوبان صیاد شیرازی ،جنب پارکینگ شماره چهار باغ غدیر مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۶۷۰۲۹۵ تماس بگیرند.

کد خبر 379708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.