سمنان همچنان آمایش سرزمینی ندارد

رییس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: سمنان همچنان آمایش سرزمینی ندارد به همین دلیل تکلیف روشنی برای پذیرایی از گردشگران در استان نداریم و همین عوامل باعث دوری و ترس گردشگران می‌شود.

محمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درحاشیه نخستین اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در اصفهان، اظهار کرد: با نقش‌آفرینی کمیسیون فرهنگی استانداری و سازمان میراث فرهنگی می‌توان امیدوار بود که کمیسیون‌های گردشگری شوراهای شهر موفق خواهند شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باید از شورای عالی استان‌ها آغاز شود، افزود: تاثیر سیاست بر اقتصاد در کشورهای اروپایی پایین‌تر از دو درصد است اما در ایران شاهد تاثیر بالای هفتاد درصد این امر هستیم؛ دولت باید جنبه نظارتی داشته و اختیارات خود را به بخش‌های خصوصی واگذار کند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان تصریح کرد: سمنان با وجود آنکه استان دو رییس جمهور بوده، همچنان آمایش سرزمینی ندارد به همین دلیل تکلیف روشنی برای پذیرایی از گردشگران در استان نداریم و همین عوامل باعث دوری و ترس گردشگران می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی باید نگاه خود را به بافت ناکارآمد میانی و بافت تاریخی شهرها اصلاح کند؛ در حالی که نه خود این بافت را مدیریت می‌کند نه به شهرداری‌ها اجازه ورود می‌دهد.

کد خبر 379707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.