استانداری مانع از ثبت جهانی رحیم‌آباد بیرجند شد

عضو شورای شهر بیرجند گفت: احداث ساختمان استانداری خراسان جنوبی باعث شده ثبت جهانی بافت رحیم‌آباد بیرجند دنبال نشود و همین امر نشان از کوتاهی حاکمیت در توجه به بافت تاریخی است.

مهدی میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درحاشیه نخستین اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در اصفهان اظهار کرد: در شهرهای کویری با آنکه ظرفیت‌ها و آثار باستانی بزرگی وجود دارد اما با تعداد اندک گردشگران مواجه هستیم و این عدم استقبال باعث ازبین رفتن بناهای تاریخی شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف بیرجند در حوزه گردشگری افزود: فرودگاه بین‌المللی بیرجند تنها دو پرواز در روز دارد و هتل پنج ستاره‌ای در این شهر وجود ندارد با این شرایط سرمایه‌گذارانی که به دنبال سوددهی در بازه زمانی کوتاه هستند، جذب شهرهایی مانند بیرجند نمی‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند اضافه کرد: گاهی برخی افراد به دلیل وجود منازل مسکونی‌شان در کنار آثار تاریخی، اقدام به تخریب آن می‌کنند تا ارزش ملک شخصی آنان دچار رکود نشود؛ به این دلیل که این منازل در بافت تاریخی ارزش کمتری دارند.

وی ادامه داد: احداث ساختمان استانداری خراسان جنوبی باعث شده ثبت جهانی بافت رحیم‌آباد بیرجند دنبال نشود و همین امر نشان از کوتاهی حاکمیت در توجه به بافت تاریخی است.

کد خبر 379705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.