افزایش ۳۰ درصدی دستگیری خرده‌فروشان در نجف‌آباد

نجف‌آباد_فرماندار شهرستان نجف آباد با بیان اینکه در سال گذشته دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در شهرستان بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است، گفت: نزدیک به ۲۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و بیش از هزار و ۳۶۰ نفر نیز دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، مجتبی راعی در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حال حاضر هفت کمپ ترک اعتیاد در شهرستان وجود دارد که حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته به آن‌ها مراجعه کرده‌اند، اما متاسفانه در خوش‌بینانه‌ترین حالت، کمتر از ۲۰ درصد این افراد به چرخه مصرف مواد مخدر باز نمی‌گردند.

وی با بیان اینکه اعتیاد نخستین آسیب از بین پنج آسیب‌اجتماعی کشور است، عنوان کرد: در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کمیته‌های درمان با مسئولیت شبکه بهداشت و درمان، پیشگیری با محوریت بهزیستی، مقابله با عرضه با مدیریت نیروی انتظامی و صیانت از اشتغال بهبودیافتگان با مسئولیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نجف‌آباد خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ نفر از برنامه‌های آموزشی مرتبط با آگاه‌سازی شهروندان در موضوع اعتیاد استفاده کرده بودند؛ این تعداد در سال گذشته به حدود ۲۰ هزار نفر افزایش یافت.

راعی از برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد برای پنج هزار و پانصد نفر از کارمندان و کارگران این شهرستان خبر داد و افزود: دو هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان و دانشگاهیان و هشت هزار و ۶۰۰ نفر از زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها نیز در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی گفت: بیش از یکصد تشکل مردم‌نهاد دارای مجوز در شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد شش تشکل به صورت اختصاصی در موضوع آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر کار می‌کنند.

فرماندار نجف‌آباد با بیان اینکه ۸۰۰ تا ۹۰۰ نوع مخدر جدید شناسایی شده است، عنوان کرد: بخش زیادی از این مخدرها حتی برای مسئولان و کارشناسان مرتبط نیز شناخته شده نیست.

راعی با بیان اینکه خلوص تریاک‌های کشف شده کمتر از یک درصد است، اظهار کرد: در سال گذشته چندین محل ساخت مخدرهای صنعتی در  شهرستان شناسایی و پلمب شد، اما متاسفانه انواع مخدرهای صنعتی و خطرناک به شکل انواع آدامس و برچسب‌ تولید و توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برآوردهای کارشناسی بیش از ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۳۰ درصد کودک‌آزاری‌ها، ۲۵ درصد قتل‌ها، ۲۳ درصد نزاع‌ها و خشونت‌ها، ۲۰ درصد موارد منکراتی و حدود ۱۰ درصد تخلفات مالی با مواد مخدر مرتبط است.

کد خبر 379699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.