بالاترین استانداردهای شهر هوشمند در محله‌ای هندی!

شرکت طراحی معماری UNStudio که اقدام به ایجاد محله‌های هوشمند در هلند کرده است، از طرح جامعی رونمایی نموده که قرار است در مرکز شهر کارل پیاده‌سازی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، UNStudio تصمیم به ایجاد شهری هوشمند در مرکز شهر کارل واقع در بنگلور گرفته است که سرتاسر آن از باغ‌های سر سبز پوشیده و ساختمان‌های آن با رنگ سفید رنگ‌آمیزی می‌شود. این شهر در نظر دارد که با افزایش بهره‌وری انرژی، امکان ارائه یک تجربه کامل از یک زندگی لوکس و سالم در سطح جهانی را فراهم آورد.

مرکز شهر کارل (KTC)، که در کنار پارک فناوری Manyata ساخته خواهد شد، به عنوان مکانی جذاب برای کارگران ساکن در دره سیلیکون هند و خانواده‌هایشان طراحی شده است که علاقمند به زندگی در شهر بنگلور هستند. ساختمان‌های این شهر دارای زوایای دایره‌ای شکل متمایزی است که به منظور بازتاب گرما با رنگ سفیدی که شرکت‌های UNStudio و Colors Monopol تعیین کرده‌اند، رنگ‌آمیزی خواهد شد.  این رنگ که  Coolest White یا خنک‌ترین رنگ سفید نامیده می‌شود، رنگی است که به منظور کمک به کاهش نیاز شهرها به تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای جلوگیری از تله‌های گرمایشی شهری طراحی شده است. علاوه بر این٬ در برج‌های این شهر چند باغ آسمانی به عنوان نقاط استراتژیکی که برای خیابان‌های پایینی بادشکن‌ و سایه فراهم می‌آورد طراحی شده است.

این شرکت همچنین در همکاری با شرکت توسعه زیرساخت‌های شهری Karle Infra در هند، اقدام به نصب سنسورهایی در شهر کرده است. از این سنسورها به منظور جمع‌آوری اطلاعاتی استفاده می‌شود که برای سازگار کردن محیطی متناسب با بهبود وضعیت سلامت ساکنان لازم و ضروری است. تجزیه و تحلیل این اطلاعات در شکل‌گیری و طراحی مقیاس شهری و ارائه راهکارهای لازمی استفاده می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای داشتن یک زندگی سالم در یک محیط سالم، توانایی برقراری تعاملات اجتماعی ارزشمند و بهره‌برداری مفید از زمان آزاد بهره برد.

در طراحی خیابان‌های شهر چند نقطه استراتژیک به کار رفته است که ترافیک را محدود به مناطق خاصی می‌کند و باعث می‌شود سایر نقاط شهر فقط از پارک‌ها و باغ‌های بزرگ فاقد ماشین تشکیل شود. مبلمان خیابانی نیز به نحوی طراحی شده است که با شکل ساختمان‌ها مطابقت داشته باشد و بدین ترتیب برای KTC ظاهر یکپارچه به ارمغان آورد.

در کنار ساختمان‌های چند کاربردی که مملو از خانه‌ها و مغازه‌ها است، KTC شامل یک سالن تئاتر، بازارچه‌ها، خرده‌فروشی‌ها و آمفی‌تئاترهای پلکانی نیز هست که همگی به منظور ایجاد مکان‌های عمومی کوچک و بزرگ برای تعاملات اجتماعی ساخته شده است. در این شهر یک پیاده‌راه تفریحی نیز برای قدم زدن در سواحل رودخانه Nagavara تعبیه شده است.

کد خبر 379698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.