«اصفهان ۲۰۲۰» عامل مهم رونق و توسعه گردشگری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: طرح «اصفهان ۲۰۲۰» وسیله‌ای  برای همگرایی تمام بخش‎ها جهت رونق و توسعه گردشگری در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از بدو آغاز فعالیت در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان محور فعالیت را بر مبنای گردشگری قرار دادیم.

وی افزود: یکی از آرمان‌های مدیریت شهری اصفهان این است که در شهر زیرساختهای لازم را فراهم کنیم تا از ظرفیت‌های شهری که میتواند پتانسیلهای زیادی برای شکوفا شدن استعداد انسان‌ها در راستای گردشگری شهر داشته باشد، بیشتر استفاده کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح اصفهان ۲۰۲۰ تصویب، ابزار اجرای برنامه‌های آن فراهم و امروز رونمایی از آن انجام شده است، تصریح کرد: طرح اصفهان ۲۰۲۰ ظرفیتی است که میتوان این طرح را  با گام های محکم به سمت و سویی ببریم تا محور فعالیت‌های اقتصادی، رونق تولید، رونق کسب و کار و ارتباط با دنیا از این طریق فراهم شود.

وی «اصفهان ۲۰۲۰ » را دریچه ای به سوی دنیا توصیف کرد و افزود: از این دریچه می‌توانیم تمام دنیا را ببینیم و البته میخواهیم تمام دنیا از این دریچه اصفهان را ببینند؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا این دریچه بتواند ظرفیت و استعدادهای شهر اصفهان را شکوفا کند و شاهد پویایی، تحرک، رشد و ترقی و توسعه متوازن در این شهر باشیم.

نوروزی ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان «برنامه گردشگری و ستادی» برای اجرای برنامههای گردشگری تدوین شده که «اصفهان ۲۰۲۰» یکی از مهمترین برنامه‌های ارایه شده است.

«اصفهان ۲۰۲۰» اوج گشایش دریچه برای نگاه به دنیا

وی خاطرنشان کرد: از اکنون که طرح اصفهان ۲۰۲۰ آغاز می‌شود، اوج گشایش دریچه برای نگاه به دنیا در پایان سال ۲۰۲۰ خواهد بود، بنابراین گامهای اساسی را بر می‌دارد تا در آن سال به اوج برسد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه طرح اصفهان ۲۰۲۰ وسیله‌ای  برای همگرایی تمام بخشها جهت رونق و توسعه گردشگری در اصفهان است، اظهارکرد: تحقق این مهم یکی از آرزوهای مدیریت شهری و شهروندان است.

وی افزود: خبرنگاران رسانهها امروز در اتاق بازرگانی اصفهان شاهد بودند که نزدیک به ۶۰ نفر از نمایندگان سایر کشورها از جمله خواهرخوانده‌ها برای آغاز طرح اصفهان ۲۰۲۰ حضور داشتند.

نوروزی با ابراز خرسندی از حضور کشورهای خواهرخوانده‌ همچون مالزی، کویت، آلمان، سوئیس و دیگر شهرها در نمایشگاه بینالمللی گردشگری، خاطرنشان کرد: امیدوارم سال آینده برای برپایی چنین نمایشگاهی خواهرخواندههای بیشتری در اصفهان حضور داشته باشند.

پیشوند اقتصاد برای نمایشگاه، فرهنگ، صنعت و خلاقیت‌های مختلف  شهر

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در صدد است نمایشگاه، فرهنگ، صنعت و خلاقیت‌های مختلف  شهر پیشوند اقتصاد پیدا کند، از این رو در صدد است تا هر نمایشگاه مظهر تحول در عرصه های مختلف باشد و کالاهای محلی، کالاهای شهری و ملی دست به دست هم دهد تا بتواند در فاز چهارم، حضور جهانی ما را در عرصههای مختلف فراهم کند و این به معنای اقتصاد هنر، خلاقیت، فرهنگ و جابه جا شدن تمام اقتصادها با اقتصاد نفتی است.

شهردار اصفهان با اشاره به سفر وزیر انرژی روسیه به اصفهان، تصریح کرد: محور اصلی سفر هیئت بزرگ وزیر انرژی روسیه انرژی و آب است و امیدوارم این سفر که با حضور وزیر نیرو و  با محوریت استاندار اصفهان نتایج خوبی به همراه داشته و در عرصه انرژی و گردشگری نقش بسیار خوبی داشته باشد.

وی به حضور خود در اجلاس شانگ‌های چین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برای حضور در نشست شهرهای خلاق در ایتالیا حضور دارد این حضور در راستای معرفی اصفهان و افزایش ظرفیتها تاثیرگذار است که امیدوارم از این ظرفیتهای بینالمللی هر چه بیشتر برای معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان استفاده کنیم.

انبوهسازان خواستار سرمایهگذاری در شهر

نوروزی در خصوص زیرساختهای گردشگری شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان تعداد ۶۸ هتل و مهمانپذیر وجود دارد که در دو سال اخیر مجوز ساخت ۲۶ هتل و مهمانپذیر صادر شده و رونق ساخت و ساز در این شهر باعث شده ۹۰۰ میلیارد درآمد از بخش ساخت و ساز داشته باشیم؛ البته انبوهسازان در یک جلسه با جمعیت ۵۰ نفری تاکید داشتند  به اصفهان امیدوار شده و در صدد سرمایهگذاری در این شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده بزرگترین پروانه‌ها در عرصه‌های تجاری، ورزشی و اداری و مسکونی صادر میشود زیرا اصفهان رو به توسعه و آبادانی است و این جهان‌شهر امید کسانی شده که از جاهای دیگر ناامید شده‌اند.

کد خبر 379695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.